Terugbetaling na inbreng nummerplaat auto

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3795

Terugbetaling na inbreng nummerplaat auto

#1 , 25 nov 2015 10:44

Als je je nummerplaat binnenbrengt bij het DIV, krijg je een attest.
Met dit attest heb ik m'n autoverzekering laten stopzetten.

Is mijn verzekeraar verplicht om de teveel betaalde dagen terug te betalen?
Specifiek staat er op het attest dat de plaat vernietigd is op 18/09, terwijl mijn verzekering betaald was tot 05/11.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 25 nov 2015 20:59

Normaal loopt die verzekering verder op het voertuig dat het geschrapte vervangt - eventueel x aantal maanden later.

Ik heb al altijd het "ongebruikte" deel van betaalde autoverzekering teruggekregen .

Verkeersbelasting idem - maar die rekenen per begonnen maand.

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#3 , 25 nov 2015 22:13

Doorgaans is dat geen probleem. Alleen stel ik me de vraag waarom u op 18 september uw nummerplaat inleverde en op 25 november - meer dan 2 maand later deze vraag stelt...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3795

#4 , 26 nov 2015 10:51

Doorgaans is dat geen probleem. Alleen stel ik me de vraag waarom u op 18 september uw nummerplaat inleverde en op 25 november - meer dan 2 maand later deze vraag stelt...
Omdat de verzekeraar het nu pas verwerkt heeft.
Ik heb zelfs vorige week nog een brief gekregen om bij te betalen tot volgend jaar, met de dag erna pas een brief dat de verzekering stopgezet is en dat ik openstaande betalingen mag negeren. Het heeft ze blijkbaar 2 maand gekost om te beseffen dat de auto er niet meer is.

Zal ze eens vragen om die anderhalve maand terug te betalen, misschien heb ik het tegen 2017 in bezit.
Normaal loopt die verzekering verder op het voertuig dat het geschrapte vervangt - eventueel x aantal maanden later.

Ik heb al altijd het "ongebruikte" deel van betaalde autoverzekering teruggekregen .

Verkeersbelasting idem - maar die rekenen per begonnen maand.
Zal niet gebeuren, toch niet de eerste jaren.
Heb tijdelijk 2 auto's gehad, waarvan er nu 1 weggedaan is (beide hadden wel een andere verzekeraar).
Verkeersbelasting is inderdaad al in orde, ze hebben het in mindering gebracht van het te betalen bedrag.

Terug naar “Algemeen”