Verhuur + jonge bestuurder "performante" wagen.

Guntherg467
Topic Starter
Berichten: 1

Verhuur + jonge bestuurder "performante" wagen.

#1 , 28 jul 2015 19:39

Heb in principe 2 aparte verzekeringskwesties die idealiter gecombineerd moeten worden maar blijkbaar niet evident.
Ik ben 23 en rij nu met een privé wagen die op mijn vader zijn naam staat als 2e bestuurder.
Ik heb ook een BVBA die actief is in dienstensector en waaronder we ook veel activiteiten doen in de transport. Heel vaak met zeer performante wagens.

Mijn huidige privé wagen gaat binnenkort weg en ik zou logischerwijs een nieuwe /andere aanschaffen op de firma. Zoals iedereen weet is een wagen een slechte investering en daarom ben ik op de denkpiste terecht gekomen om iets meer te investeren in een wagen die "unieker" is en die te huur aan te bieden. Het zou gaan om een nieuwe wagen, slechts 1995cc maar wel 360PK.

Ik heb in mijn naaste omgeving al wat verzekeringsmakelaars gecontacteerd en voorlopig heb ik simpelweg niemand die hier een verzekering voor kan geven?

Ik rij 5 jaar met een vast rijbewijs zonder enig schadegeval, reed in die 5 jaar ruim 150.000km, heb duizenden km's gereden met veel performantere wagens dan die in kwestie, en persoonlijk zou ik geen 10.000km/jaar rijden met die wagen.

Rond de verhuring weet ik niet hoe dit exact in zijn werk gaat maar ik veronderstel dat er een groot deel aangerekend wordt eens een klant de wagen boekt? Er kunnen dan waarschijnlijk nog extra verzekeringen afgesloten worden door de klant zelf om de franchise te verlagen etc.

Is het dan een oplossing dat de wagen helemaal niet "privé" gebruikt wordt mocht dit voor mij haalbaar zijn? Buitenlandse oplossingen?

Er worden heel wat veel performantere wagens te huur aangeboden in de Belgische markt, hangt dit dan allemaal af van mijn leeftijd?


Alvast bedankt!
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 28 jul 2015 21:02

Dat komt inderdaad door je leeftijd, en de brokken die je leeftijdsgenoten doorgaans maken ...
Zo goed als niemand wil deze combinatie nog verzekeren.

Verzekeringen kijken niet naar rij-ervaring (toch niet in km, wel in jaren, ook al reed je geen km)
Noch naar cilinderinhoud, wel naar kW


Binnen een jaar of 7 wordt je leven draaglijker :mrgreen:


De verzekeringspremies voor een zeer performante wagen die je verder wil verhuren, gaan helemaal gigantisch zijn ...
Met waarschijnlijk nog bijkomende voorwaarden inzake leeftijd van de huurders

Reclame

Terug naar “Algemeen”