Ethias wil af van Assistance polis

simonjo
Topic Starter
Berichten: 285

Ethias wil af van Assistance polis

#1 , 21 mei 2015 18:55

Goeiedag,

Ik sloot in 2009 of 2010 een assistanceverzekering af bij Ethias, ze maakten volop reclame met 90 euro/jaar, dat was een goed aanbod.

2 jaar geleden dreven ze dit bedrag op tot 120 euro omdat ik geen andere verzekeringen bij hen heb (auto/woning). Toen wou testaankoop op de kar springen maar zijn ze in tweede instantie stil afgedropen.

Nu sturen ze gewoon een vervalbericht a 144 euro, zonder verdere uitleg. Dus ik bel naar hun kantoor en vraag om uitleg.

Hun uitleg is dat ik een schadegeval heb gehad, inderdaad vorig jaar kapotte batterij en hebben ze mijn auto getakeld naar de garage 8km verderop. Notabene heeft die depaneur mijn auto los en met de sleutel erop ganse nacht laten staan naast de A12 aan atlas copco, leuk. Al goed dat ik 's ochtends zelf naar de garage belde want die wisten van niks (normaal doe je sleutel in hun nachtbus).

Om een lang verhaal kort te maken willen ze van mij af omdat dit niet lucratief genoeg is.

Als ik kijk op de ethias website dan kom ik op een premie van 120 euro voor een assistance contract.

Kunnen zij dit zomaar doen ???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 21 mei 2015 19:29

Ja maar ze moeten u de kans geven het contract stop te zetten wegens wijziging van de voorwaarden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

simonjo
Topic Starter
Berichten: 285

#3 , 21 mei 2015 19:49

Ik krijg inderdaad 3 maand de tijd om op te zeggen.

Dus als ik opzeg, en dan terug een nieuw contract afsluit aan 120 euro...

Waar zijn ze weer mee bezig, zet dan in uw reclame dat ge enkel geld wilt incasseren zonder er iets voor te moeten doen !!!

Alternatief is dat ik toch betaal, en gewoon veel pech heb het komende jaar he ;) hen ook opbellen voor de kleine dingen die ik zelf oploste... lettertjes van het contract nog eens goed lezen eerst.

Reclame

artemis
Berichten: 3294

#4 , 21 mei 2015 20:15

Er zijn ook prima verzekeraars in deze categorie waar je geen 3 maanden op voorhand moet opzeggen en waarbij het contract gewoon ophoudt als je niet opnieuw betaalt voor het volgende jaar. Dan ben je vrij.
En overweeg niet alleen de prijs maar ook de service als er een schadegeval is. Dat weet je natuurlijk pas als je er beroep op hebt moeten doen.

simonjo
Topic Starter
Berichten: 285

#5 , 21 mei 2015 20:32

Dat opzeggen is niet het probleem he, ze willen er juist vanaf.

artemis
Berichten: 3294

#6 , 21 mei 2015 21:38

Dan ben je toch gewoon vrij waar te gaan?
Je huidige verzekeraar is niet verplicht om een promo (instap) premie te blijven hanteren en jij bent niet verplicht daar te blijven. Ik zie dan het probleem niet. Schuim de markt af en let vooral op de kleine lettertjes.

Terug naar “Algemeen”