schade aan wagen aangericht door ouder

Arnus
Topic Starter
Berichten: 14

schade aan wagen aangericht door ouder

#1 , 12 apr 2015 17:59

Aangezien ik mijn garage aan het verbouwen ben had ik besloten mijn wagen tijdelijk te plaatsen in de garage van mijn ouders .
Nu wou mijn vader mijn wagen s'morgens uit zijn garage rijden en heeft per toeval op de knop van de automatische poort gedruk .
De poort was dus naar beneden aan het gaan tijdens het uitrijden van de wagen en is zo op het dak van mijn auto terecht gekomen .

Kan hier de familiale verzekering in tussenkomen ?
Mijn verzekeringsagent beweerd van niet want volgens hem komt een familiale niet tussen in schadegevallen voor voertuigen .
Ik vind het toch vreemd.

Daarom hier mijn vraag om zekerheid te hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#2 , 15 apr 2015 10:57

Beste

Dit lijkt me wat vreemd, maar zal afhangen van de polisvoorwaarden van de familiale. Kan u deze eens opvragen? En heeft u zelf een omnium?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

k.b.
Berichten: 876

#3 , 15 apr 2015 11:29

Is al zeker onzin ... bij een ongeval tussen een auto en een fietser komt de familiale tussen voor de fietser ...
Dat "auto's" dus als dusdanig zij uitgesloten omdat alle voertuigen zijn uitgeloten is onzin ...

Het is uiteraard niet uw familiale die moet tussenkomen wel die van uw ouders ...

De schade aan de poort is natuurlijk een andere zaak ...

k.b.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 15 apr 2015 12:02

Als u geen omnium hebt is er geen vergoeding.
Er werd toch met de wagen ergens tegen gereden en niet omgekeerd?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

k.b.
Berichten: 876

#5 , 15 apr 2015 12:15

Als u geen omnium hebt is er geen vergoeding.
Er werd toch met de wagen ergens tegen gereden en niet omgekeerd?
Ja dat klopt dan weer wel ... vader is als "bestuurder" ten gevolge van zijn rijden gedekt via de autoverzekering ... en aangezien het hier "eigenschade" is zal dus enkel in geval van omnium vergoed worden .

Anderzijds al vader op de knop drukte en de poort zakte op de wagen ... dan valt dit volgens mij onder de familiale polis van vader ....

Indien het om een aanrijding gaat tussen een voertuig en een gebouw .. dan is normaal de brandverzekering van dat gebouw betrokken partij ...
dus mogelijks vergoed de autoverzekering de schade aan de poort wel ... ( maar dan zal de verzekeringspremie stijgen ... en bovendien moet hier toch eens gekeken worden of het feit dat vader reed geen probleem geeft)

k.b.

Terug naar “Algemeen”