wie draait voor alle kosten op?

delady
Topic Starter
Berichten: 547

wie draait voor alle kosten op?

#1 , 14 dec 2014 20:16

aansluitputje meer dan 10j geleden, buizen in mortel gelegd door rioleringsmannen die ook bij heraanleg straat werkten.
nu kwam na instromend water, dit jaar, na talloze opzoekingen, leidingenonderzoek, in beeld dat een hoofdbuis(van ons), een halve meter van aansluitputje is ingedeukt door te hard dammen voor leggen van klinkers..
inrit moeten opbreken op zoek naar lek omdat dit meer dan 5m verder op vloerhoogte kelder eerst binnenkwam;
water sijpelde door grond tussen 2 buizen, op foto's te zien dat mortel losgetrild is en gedeelte weg gespoeld,
aanleg gebeurde in opdracht gemeente, intussen beheert maatschappy riolering,
al meer dan 1000 euro kosten gemaakt, inrit volledig opengebroken, dure grap

maar wie is verantwoordelijk,de ene schuift het op de andere en nu ineens, spreekt men alleen nog over de rooilijn...

moeten wij voor die duizenden euro's opdraaien, terwijl wij die aansluiting niet gedaan hebben, alsook wij niet aangedamd hebben voor leggen klinkers(was in opdracht gemeente door firma)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 14 dec 2014 20:18

Als het probleem zich situeert op uw grond is het uw probleem.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 dec 2014 20:25

en meer dan 10 jaar geleden.

Reclame

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#4 , 14 dec 2014 21:12

aansluiting gebeurde niet door ons, alsook werd de schade toegebracht door te hard aandammen, getuige ervan de ingedeukte hoofdrioleringsbuis....

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 14 dec 2014 21:22

aansluiting gebeurde niet door ons, alsook werd de schade toegebracht door te hard aandammen, getuige ervan de ingedeukte hoofdrioleringsbuis....
De vraag was en blijft: op wiens grond.
Na tien jaar is er geen prake meer van waarborg of vergoeding.
Misschien werd de oprit belast met voertuigen waartegen die niet bestand is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#6 , 14 dec 2014 21:30

In
 artikel
 2262bis,
 §1,
 derde
 lid
 BW

bestaat dit nog?

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#7 , 14 dec 2014 21:40

aansluitingsputje lag op de hoek, evenwijdig een halve meter van buis voor de voordeur, putje lag niet op inrit, water sypelde wel al die jaren langs de buitenmuur onder oprit...

ik noem dit schrijnend...we hebben de ingedeukte buis in ons bezit, buis is vervangen, aansluitputje vervangen door rioolbeheerder, wij moeten voor al die kosten opdraaien, zitten al maanden zo...vocht van inrit trekt intussen verder in keldermuren...:(...

ik heb geen ezel in de kelder staan, ben zelf invalide...

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#8 , 14 dec 2014 21:41

In
 artikel
 2262bis,
 §1,
 derde
 lid
 BW

bestaat dit nog?
Dat is enkel voor buitencontractuele aansprakelijkheid, niet voor werken die werden uitgevoerd op uw eigendom.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#9 , 14 dec 2014 21:41

wij moeten nu de rooilijn nagaan, nochtans vind ik terug dat rioolbeheerder tot 1 m na rooilijn dit plaatst(nieuwe wetgeving), ervoor stond vermeld dat zij dit deden op privégrond...

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#10 , 15 dec 2014 00:34

kan toch niet....dat wij voor alles moeten opdraaien.....

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#11 , 19 dec 2014 13:06

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20120717_00225775" onclick="window.open(this.href);return false;

hoe kan ik de uitspraak hierover terugvinden

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#12 , 29 apr 2015 19:04

en we gaan nog altijd verder....verschillende experts hier geweest, nu zou het "onze" verzekering zijn die ons zou uitbetalen maar........
zij claimen dat 10m² openbreken voldoende zou zijn geweest om het lek te vinden...alsook telt de expert 25 euro per m²....
en na nog wat "af-ge-trek"" komt hij uit op 1000 euro van bijna 4000 euro....

had al contact genomen met ombudsdienst die me eerst adviseerde klacht neer te leggen bij eigen maatschappij vooraleer ombudsdienst verzekeringen aan te spreken...
sturen ze na meer dan een maand bericht dat ik recht heb op expert, betaald door hun als ik niet akkoord ging...

ga ik naar de makelaar, had deze vandaag een mail gekregen dat ik reeds een expert had gehad......

1.de expert hebben wij niet kunnen of mogen kiezen,
2. wij hebben opengebroken in functie van cibor, die in verslag opmerkte dat lek wss in septische put zat, achteraan oprit
3.alsook las ik ergens, dat schade, meer als herstelling(plaats) zelf ook vergoed werd als je als gegoede burger erger probeert te voorkomen door op te zoeken vanwaar bv een lek kwam
4.alsook infrax wijst alle verantwoordelijkheid van zich af door in hun "verweerbrief" te schrijven: "volgens de heer of mevr,..naar het schijnt...hebben enkel foto buis...", enz....wij hebben alle heren die verd...buis laten zien...en die hebben we nog thuis!!

maw rechtsbijstand doet zijn werk echt niet...en nu?

delady
Topic Starter
Berichten: 547

#13 , 01 okt 2015 13:32

Kan melden dat dossier na meer dan een jaar eindeljk afgesloten is, en dankzij bemiddeling ombudsdienst verzekeringen ,hebben we nu iets meer dan de helft toch terug gekregen...

Terug naar “Algemeen”