Das rechtsbijstandverzekering

delang
Topic Starter
Berichten: 5

Das rechtsbijstandverzekering

#1 , 30 sep 2014 17:13

Wij hebben een Das rechtsbijstandverzekering, maar heb ik dit wel nodig?
dat is voor de auto's en voor de woning, betalen daar bijna 300 euro voor!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 sep 2014 17:31

welke andere verzekeringen heb je nu?

delang
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 30 sep 2014 20:51

-brandverzekering
-autoverzekering en familiale.

dat is via de bank crelan , verzekering is fidea

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 sep 2014 21:23

heb je rechtsbijstand bij de autoverzekering?

delang
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 30 sep 2014 21:39

Ik zal morgen eens kijken in de polis.
Denk wel dat er dat in zit.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 01 okt 2014 08:21

check direct ook eens bij je woningverzekering of je daar ook rechtsbijstand hebt. Dan is die DAS-verzekering quasi volledig nutteloos.

delang
Topic Starter
Berichten: 5

#7 , 01 okt 2014 09:22

er zit geen rechtsbijstand in.

wat houdt rechtsbijstand eigenlijk in?

in de polis staat dat ik die das verzekering heb voor privé leven, brand privé woonst en personenwagen.

delang
Topic Starter
Berichten: 5

#8 , 02 okt 2014 19:05

dus best houden zeker?

Kali
Berichten: 762

#9 , 02 okt 2014 21:59

Rechtsbijstand = verzekering komt tussen in advocaatskosten, maar in welke gevallen hangt af van polis (bvb rechtsbijstand bij voertuigen dan zijn dit advocaatskosten in geval van een ongeval of wanneer u een overtreding begaat en voor de politierechtbank dient te verschijnen)

6501vicky
Berichten: 46

#10 , 09 okt 2014 11:27

Zeker houden!

Rechtsbijstand verdedigt ook uw belangen bij geschillen; vb wanneer er discussie is bij de aansprakelijkheid bij een ongeval (zowel in auto, brand als familiale noodzakelijk). U kunt wel in elke polis afzonderlijk rechtsbijstand laten bijvoegen en dan uw polis rechtsbijstand van DAS laten schrappen.. Doch DAS is wel een erg goede maatschappij (uitgebreide dekking)... Ik vermoed dat er meerdere wagens in de polis zitten? Anders komt u wel goedkoper uit door aan elke polis de rechtsbijstand aan toe te voegen. Fidea is een goede verzekeringsmaatschappij, doch DAS zal uitgebreider zijn.

Terug naar “Algemeen”