Familiale verzekering

jules85
Topic Starter
Berichten: 2

Familiale verzekering

#1 , 15 sep 2014 16:17

Beste,

Een dikke 3 maand geleden werd een festivalganger die té enthousiast naar de hond van een vriend ging "gebeten" in de neus.
Onmiddellijk hebben zij die persoon naar spoed gevoerd, het bleek slechts een klein wondje, naaien was ook niet nodig.
Ondertussen heeft de eigenaar van de hond niets meer gehoord van die persoon tot nu. Nu vraagt het "slachtoffer" de contactgegevens van de verzekering".
Moet hij dit nog doorgeven aangezien die man zelf het "ongeluk" heeft uitgelokt?
Er werd ook geen politie bij betrokken denk ik.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 15 sep 2014 16:38

Het is uw hond en u blijft verantwoordelijk.
Geef aan andere partij de gegevens van uw verzekering door. laat e verzekeringen op basis van uw beider verklaringen het maar uitvechten.
Politie komt daar normaliter niet voor tussen ( er zou kwaadwillig opzet moeten zijn)
Was het op de openbare weg/domein of in private plaats?

jules85
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 15 sep 2014 20:11

Dit was openbaar terrein. Wat zijn de volgende stappen als ze hun verzekeringsgegevens niet doorgeven ?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 15 sep 2014 20:42

Dagvaarding voor de rechtbank wegens toebrengen van schade. En de schade kunnen ze bewijzen.
Vermoedelijk ook getuigen.
Laat de verzekeringen het maar uitvechten.
Ik hoop dat die vriend met de hond een goede verzekering heeft met extra vermelding van hond in familie.

Een hond kan idd plots schrikken - en dan kan u als eigenaar met de gevolgen opgescheept zitten,hoe goed u ook voor uw hond zorgt.
Mochten honden OP het festivalterrein - al naargelang het festival lijkt me dat vreemd.
Was het toegelaten in de gemeentelijke vergunning.

Terug naar “Algemeen”