Verzekering op andere naam

xivit
Topic Starter
Berichten: 2

Verzekering op andere naam

#1 , 26 aug 2014 15:42

Goedemiddag,

Ik woon in België en ga een audi A3kopen, Nu, als jonge bestuurder, (24jaar) een onium op mijn naam nemen is gekkewerk, en zal bijna geen 1 verzekeraar doen,
Nu het volgende, kan ik de auto en nummerplaten op mijn naam nemen, en alleen de verzekering op mijn Ouders hun naam?


Alvast bedankt
Mvg
Sven M

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
vv-ke
Berichten: 174

#2 , 26 aug 2014 16:55

Ik dacht het nu verplicht was om op jouw naam een verzekering te nemen. Jij zal dus gekend staan als hoofdbestuurder

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#3 , 27 aug 2014 11:40

Absoluut niet doen! je kan wel degelijk als jonge bestuurder een verzekering nemen. alleen zal die wel wat duurder zijn.
Verzekering op naam van je ouders zetten is verzekeringsfraude. Als je niets voorhebt gaat er geen haan naar kraaien. Maar als je een zwaar schadegeval voorhebt (lees met zwaargewonden waarbij kosten letterlijk in de honderdduizenden euro's lopen aan hospitaal- en arbeidsongeschiktheidskosten) zal elke verzekering een grondig onderzoek doen. Dan komt uit dat jij eigenlijk hoofdbestuurder bent en is de maatschappij gerechtigd om alles terug te vorderen. Als je dat voorhebt zit je de rest van je leven aan de grond. De meeste maatschappijen zijn heus wel bereid om jongeren een autoverzekering te geven indien de ouders ook bij hen verzekerd zijn. En de duere kostprijs is een pil die je moet slikken om later geen nachtmerrie tegen te komen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 27 aug 2014 14:29

Ook de ouders zullen in zo'n geval vermoedelijk een andere verzekeraar moeten zoeken.

PS uw ouders mogen gerust de verzekering afsluiten maar moeten wel vermelden dat een 23 jarige de hoofdbestuurder van het voertuig is.

xivit
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 28 aug 2014 14:26

Goedemiddag,

Bedankt allen voor de antwoorden.
Ik zal de verzekering op mijn naam nemen. scheelt wel insane veel... full omnium 2500€ (op mijn ma haar naam 860€) nuja liever dit dan dat er problemen van komen.

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 28 aug 2014 14:29

Als er iets gebeurd met verzekering op mama haar naam staat ze naast u op de rechtbank om veroordeeld te worden en mag ze mogelijk mee haar RB afleveren samen met u en ook samen met u een verzekering afsluiten bij het waarborgfonds gezien zij, nu ook overal geweigerd zal worden.
Duidelijk?

Fluppe zuutes
Berichten: 126

#7 , 28 aug 2014 15:20

Als er iets gebeurd met verzekering op mama haar naam staat ze naast u op de rechtbank om veroordeeld te worden en mag ze mogelijk mee haar RB afleveren samen met u en ook samen met u een verzekering afsluiten bij het waarborgfonds gezien zij, nu ook overal geweigerd zal worden.
Duidelijk?
Ook als je opgeeft dat de zoon (in dit geval) de gebruikelijke bestuurder is ?
Dat waarborgfonds is dat niet een fonds dat je gedeeltelijk vergoed als de verzekeringplichtige (die in fout gesteld werd) onbekend, onvermogend, onverzekerd o.i.d. is ?

Franciscus
Berichten: 38602

#8 , 28 aug 2014 16:34

Neen als de zoon als hoofdbestuurder aangegeven is is er geen probleem natuurlijk.
Zo hebben onze ondertussen meerderjarige kinderen nog altijd geen eigen autoverzekering ( gezien hun eerste auto's op één naam stond en die ook zo verzekerd waren).
Ondertussen hebben ze wel een eigen auto maar verzekering staat nog steeds op dezelfde naam - soort van groepsdiscount 8_) .
Hun respectievelijke partners zijn mee op al de verzekeringen gezet ..ttz aan makelaar is medegedeeld dat ook persoon X en Z respectievelijk veel met auto A en B rijden.

Fluppe zuutes
Berichten: 126

#9 , 29 aug 2014 23:20

Oef ik was al bang, ik had het ook zo begrepen zoals je nu schrijft, maar men is nooit goed genoeg op de hoogte he :wink:

Franciscus
Berichten: 38602

#10 , 29 aug 2014 23:55

En ze mogen ook sporadisch met wagen C en D rijden maar voor A en B zijn ze specifiek opgenomen in polis voor de andere wagens was dat niet nodig.

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#11 , 30 aug 2014 00:30

Klopt effectief. indien ze zijn opgegeven als hoofdbesturder is er geen probleem. maar dan is er ook zelden nog een tariefvoordeel... Tarief wordt bepaald op basis van de hoofdbestuurder, niet op basis van de verzekeringsnemer.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Algemeen”