Situatie:
Een firma, opgericht voor 2000, wil ermee stoppen in 2002.
Deze firma laat de BTW nr op ‘non actief’ staan en stop alle activiteiten. Ze laten dat ook weten aan de belastingen, ...
Zo moeten ze geen aangiftes meer doen. Er zijn ook nergens schulden.
De firma wordt 3 jaar later verkocht en het BTW nr terug geactiveerd. Vanaf dan (Zijnde periode 2006 tot heden) loopt alles terug normaal.
Vraag.
De sociale zekeringskas wil de vennootschap bijdrage innen van de periode 2004 en 2005. En stuur daarvoor een deurwaarder naar een verkeerde adres. Dit gebeurde eind 2013 (verjaring) Ze wouden kosten, boetes, ... +/- 1500 euro.
Zowel van de BTW als de belastingen heb ik attest gevraagd en gekregen dat in die periode er GEEN bijdrage verschuldigd was omdat de zaak geen activiteit had.
De sociale verzekeringskas aanvaarde dat en liet de zaak vallen (na veel gezever) Ik vroeg een attest dat alles betaald was tot op heden maar kreeg dat nooit.
Nu komt de deurwaarder terug af met zijn gemaakte kosten (+/- 350 euro)
Moet ik nu betalen omdat de verzekeringskas een fout maakte en dat niet wou rechtzetten gedurende vele jaren.
Ik dacht: Wie de deurwaarder stuurt moet betalen. Behalve als het vonnis of dwangbevel juist is. In dit geval is dat niet zo. Schuld werd verworpen.
Deurwaarder is ook al jaren op de hoogte hiervan.