naamsoverdracht nv?

anakintjc
Topic Starter
Berichten: 7

naamsoverdracht nv?

#1 , 03 okt 2010 17:45

Hoi,

Ik ben van plan om de naam van een zaak NV (dus geen aandelen of dergelijke) over te nemen met een goede reputatie maar wel veel onderliggende schulden ( problemen met belastingen etc. zelfs mogelijk faillissement op til)...

De overlater zou me dan nog wel opleiden in de zaak en deze een jaar laten verder bestaan zodat de 'huidige' NV geleidelijk kan 'uitfaseren' en de nieuwe BVBA op de voorgrond treedt.

Als ik enkel de naam van die zaak in een nieuwe BVBA steek, ben ik dan gevrijwaard van alle mogelijke schulden van die zaak?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Erik Verschoren
Berichten: 95
Locatie: Antwerpen, Belgie
Contacteer: Website

#2 , 05 okt 2010 21:06

in principe wel, maar u neemt eigenlij het handelsfonds over (u vermeld de "goede reputatie") en dat is een geheel van activa en passiva, ....!!!!!

Let dus bijzonder goed op en raadpleeg een advocaat (geen boekhouder want dit is echt juristenwerk).
Goed juridisch werk is 90% transpiratie en 10% inspiratie, maar die 10% is dan wel héél belangrijk.
http://www.verschoren.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”