Werkend vennoot

Minousch12345
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Werkend vennoot

#1 , 07 mei 2024 18:05

Goedenavond iedereen,


Ik ben werkend vennoot in bijberoep dus aangesloten als zelfstandige in bijberoep dit sinds kort.

Bij deze ben ik dus opgeroepen als bijzitter, maar die dag ook aan het werk ( ja op zondag) . Hoe kan ik dit bewijzen? Want ik werk dus niet voor een werkgever die kan bevestigen dat ik aanwezig ben van dit uur tot dit uur?

Bedankt

LeenW
Berichten: 12899

#2 , 07 mei 2024 19:07

Een zelfstandige kiest zelf zijn uren, dus normaal mag dat geen probleem zijn. Als u toch al een reeds ingeplande afspraak bij een klant hebt, kan u het bewijs daarvan voorleggen.

Minousch12345
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mei 2024 07:12

Klopt als zelfstandige kies je zelf.
Alleen in dit geval, sta ik in de weekends met een kermis attractie en dus afhankelijk van de uren van de gemeente wanneer je moet open zijn.
Hoe toon ik daar dan bewijs van ?
Het is niet mijn hoofdberoep anders kon ik in mijn gemeente waar ik ingeschreven ben een attest vragen.

Reclame

LeenW
Berichten: 12899

#4 , 08 mei 2024 07:45

Er zal dan toch iets van een contract zijn waar in staat wanneer u open moet doen?

Minousch12345
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 mei 2024 19:25

Klopt dit is er.. alleen lukt mij dit niet binnen de 48 u op te sturen want ik moet daarvoor naar de gemeente en laat die nu net de rest van de week dicht zijn.

LeenW
Berichten: 12899

#6 , 08 mei 2024 20:49

Maar waarom hebt u zelf geen exemplaar van het contract? Ik vrees een beetje dat uw excuus niet aanvaard gaat worden als u niet meteen iets kan voorleggen.

Thomas_A
Berichten: 2393
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 mei 2024 06:46

Hoe bent u opgeroepen? Als u enkele dagen buitenshuis was, had u ook niet binnen de 48 uur kunnen reageren.

Zou me straf lijken als een document dat u volgende week doorstuurt niet aanvaard wordt.

denlowie
Berichten: 15931
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 mei 2024 09:49

De kies burelen zijn open van 8 uur tot 14 uur , daar voor kan je toch regelen dat je om 8 uur aan het kieslokaal staat !, i Er zijn tegenwoordig zoveel die smoesjes verzinnen om niet te moeten gaan stemmen ..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas_A
Berichten: 2393
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 mei 2024 09:59

De kies burelen zijn open van 8 uur tot 14 uur , daar voor kan je toch regelen dat je om 8 uur aan het kieslokaal staat !, i Er zijn tegenwoordig zoveel die smoesjes verzinnen om niet te moeten gaan stemmen ..

Waarom zo vijandig als je zelf slecht gelezen hebt.

Het gaat om bijzitten, niet om te gaan stemmen... Niet gaan stemmen wordt zelfs nooit vervolgd, dus daar moet je geen moeite voor doen.

SnIpY
Berichten: 52

#10 , 14 mei 2024 18:16

Ik heb bij de vorige verkiezingen gewoon geantwoord dat ik zelfstandige in bijberoep was en die dag een opdracht had. Er werd verder geen bewijs gevraagd en werd gewoon goedgekeurd.

Dus eventueel kan je het ook zo doen? En ondertussen toch je documenten verzamelen voor mochten ze verduidelijking vragen?

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”