Verhuis en opstart venootschap in Dubai

timbmyung
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verhuis en opstart venootschap in Dubai

#1 , 19 mar 2024 22:51

Ik zoek te verhuizen/venootschap op te richten in Dubai.
Mijn inkomen is volledig online en ik heb om eerlijk te zijn hoofdpijn gekregen van het belgische belastingstelsel.

Nu heb ik enkele vragen waar ik geen deftig antwoord op kan vinden.


- Stel ik verhuis voor 5 jaar, wat gebeurd er met al het geld dat ik verdiend heb als ik terug naar Belgie kom?
- Moet ik dingen zoals sociale zekerheid en dergelijke inhalen na die 5 jaar?

- Is het eventueel een optie om een venootschap te starten, in Belgie te blijven wonen en mezelf uit te betalen? Wat zijn de voor/nadelen?

Hopelijk weet iemand hier heel wat meer als ikzelf.

Thanks !

CityBird
Berichten: 796

#2 , 20 mar 2024 01:10

- Stel ik verhuis voor 5 jaar, wat gebeurd er met al het geld dat ik verdiend heb als ik terug naar Belgie kom?
- Moet ik dingen zoals sociale zekerheid en dergelijke inhalen na die 5 jaar?
-Is het eventueel een optie om een venootschap te starten, in Belgie te blijven wonen en mezelf uit te betalen? Wat zijn de voor/nadelen?
1) De bank gaat je hoogstwaarschijnlijk vragen om documenten voor te leggen wat de oorsprong van dit geld is.

2) Nee uiteraard niet, maar je kan uiteraard ook niet genieten van die sociale zekerheid tijdens die 5 jaar, tenzij je die blijft verder betalen vanuit het buitenland. Daar bestaat overigens een speciale dienst voor, de DOSZ.

3) Ja, maar jouw inkomsten zijn dan net zo goed onderworpen aan het Belgische systeem. Die niet aangeven is dan fraude.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”