Agenda veranderen na oproeping Algemene Vergadering

slanckma
Topic Starter
Berichten: 4

Agenda veranderen na oproeping Algemene Vergadering

#1 , 09 jan 2024 12:21

Hallo,

we hebben binnen enkele dagen in onze vzw onze jaarlijks Algemene Vergadering. De oproeping gebeurde 20 dagen voordien en bevat de agenda.

Nu wil een lid toch nog agendapunten toevoegen met de bewering dat als er 1/20e van de leden dit vraagt, het moet. Ik heb er de wet even bijgehaald en lees daar:

Art. 9:14. Alle leden, bestuurders en commissarissen worden ten minste vijftien dagen vóór de algemene vergadering opgeroepen. De agenda wordt bij de oproeping gevoegd. Elk door ten minste één twintigste van de leden ondertekend voorstel wordt op de agenda gebracht.

Ik denk dat hij zich fixeert op de laatste zin "Elk door ten minste één twintigste van de leden ondertekend voorstel wordt op de agenda gebracht.". Volgens mij mag je een agenda niet meer veranderen na de oproeping, maar ik vind dit nergens expliciet vermeld in de wettekst. De enige redenering die ik heb is dat aangezien "de agenda bij de oproeping wordt gevoegd" je er bijgevolg niet meer kan aan veranderen nadien.

Klopt mijn standpunt? Of is het interpreteerbaar? Hoe kan ik mijn standpunt beter verklaren naar het lid van de vzw?

Met vriendelijke groeten,
Slanckma

Reclame