Gdpr wetgeving forum

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

Gdpr wetgeving forum

#1 , 24 dec 2023 11:45

Heb een hobby forum dat al jaren geen leden toelaat en geen nieuwe berichten.

Krijg nu een mail van ####host dat ik boete van 25.000€ riskeer omdat ik met de gdpr privacy wetgeving niet in orde ben, en best een abonnement neem van 1,99€/maand om dit in orde te maken.

Riskeer ik inderdaad hoge boete voor een forum waar je enkel naar kunt kijken?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Thomas_A
Berichten: 2335
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 dec 2023 11:53

Pure reclame om een goedkope plug-in te verkopen.

U moet uiteraard aan de GDPR regelgeving voldoen, maar dit heeft niks te maken met een service aankopen.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 dec 2023 19:36

Pure reclame om een goedkope plug-in te verkopen.

U moet uiteraard aan de GDPR regelgeving voldoen,
Volgens google, is dit voor bedrijven.
Ik zou zelfs niet eens weten welke gegevens ik kan verzamelen met een forum dat op slot staat

Hoe zit dit trouwens voor beheerders van een Facebook beheerders?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2335
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 dec 2023 22:37

Volgens google, is dit voor bedrijven.
Ik zou zelfs niet eens weten welke gegevens ik kan verzamelen met een forum dat op slot staat.
Klopt sowieso niet, geldt ook voor organisaties in breedste zin. Dus ook bv. voor een feitelijke vereniging.

Als je over de e-mailadressen beschikt van de forumleden, is dat al een persoonsgegeven dat onder deze wetgeving valt.

lukasi
Berichten: 1151

#5 , 25 dec 2023 11:14

als kleine zelfstandige heb ik een eigen website zelfs deze moet voldoen aan de GDPR regels.
Elke webbuilder die officieel werkt, zal dit in orde kunnen maken.
Ik dacht dat ik ongeveer een 500€ moest betalen

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 dec 2023 17:30

Volgens google, is dit voor bedrijven.
Ik zou zelfs niet eens weten welke gegevens ik kan verzamelen met een forum dat op slot staat.
Klopt sowieso niet, geldt ook voor organisaties in breedste zin. Dus ook bv. voor een feitelijke vereniging.

Als je over de e-mailadressen beschikt van de forumleden, is dat al een persoonsgegeven dat onder deze wetgeving valt.
Ik beschik over geen enkele gegevens
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”