Persoonlijk borg voor huur failliete bvba

Cara011
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Persoonlijk borg voor huur failliete bvba

#1 , 19 nov 2023 18:54

We hebben begin maart de boeken moeten neerleggen van onze zaak. Sindsdien is een curator aangesteld die helemaal niet te bereiken is.
Mijn vraag is wat er gebeurt met het huurcontract aangezien wij persoonlijk borg hadden getekend.
Zou de curator het contract gestopt hebben, want deze eindigt normaal pas over 2 jaar? Wij kunnen dit met de huidige loon niet meer betalen en als het contract doorloopt is dit een ramp.

Ook weten we niet hoe het zit met achterstallig huur. Is de verhuurder verplicht ons afbetalingsplan te accepteren - ookal is deze niet interessant voor hem? Probleem is dat de huur 4000/mnd was terwijl mijn loon nu 2000 is. Wat kan de verhuurder in dit geval afdwingen? Zijn wij deze ook intresten verschuldigd of enige andere kosten?
We hebben helemaal geen zicht meer op openstaande schuld aangezien curator niet te bereiken is en de verhuurder precies enkel wacht op de afronding van het faillissement.

denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 nov 2023 07:12

De vennootschap loopt tot de afsluiting van het faillissement, het simpelste zou zijn dat u privé ook in faillissement gesteld word en dan krijg je kwijtschelding .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12855

#3 , 20 nov 2023 08:21

De vennootschap loopt tot de afsluiting van het faillissement, het simpelste zou zijn dat u privé ook in faillissement gesteld word en dan krijg je kwijtschelding .
Het simpelste misschien wel, maar zonder de financiële situatie te kennen zou ik dit toch niet zomaar aanraden.

Reclame

denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 nov 2023 13:54

De vennootschap loopt tot de afsluiting van het faillissement, het simpelste zou zijn dat u privé ook in faillissement gesteld word en dan krijg je kwijtschelding .
Het simpelste misschien wel, maar zonder de financiële situatie te kennen zou ik dit toch niet zomaar aanraden.
maar 3 jaar 4000€ per maand betalen en je heeft maar 2000€ inkomen zal er weinig keus over zijn, en welke borgen komen er nog achter ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”