BVBA Verkopen

JorgenDG
Topic Starter
Berichten: 40

BVBA Verkopen

#1 , 21 dec 2015 15:47

Beste,

ik wil de aandelen van de bvba van de hand doen voor 1€
De nieuwe eigenaar neemt de schulden mee over.
Met wat dien ik allemaal rekening te houden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 dec 2015 19:35

U dient weinig rekening te houden, de schulden gaan automatisch over naar de nieuwe aandeel houders, laat het ons anders zegen alles blijft voor de BVBA bij het oude maar u bent voor niks meer verantwoordelijk, als je geen persoonlijke borgstelling heeft getekend bij een bank of zo wat.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fortuin
Berichten: 1013

#3 , 22 dec 2015 00:57

Zijn de aandelen volstort? Zijn er persoonlijke borgstellingen bij de bank?

Reclame

Roeland
Berichten: 172

#4 , 22 dec 2015 08:41

In de overnameovereenkomst geen garanties verlenen aan de koper en zeker een vrijwaringsclausule in uw voordeel voorzien.

Ook samen met de koper een schrijven richten aan de schuldeisers van de BVBA dat er een wijziging van controle heeft plaatsgevonden.

JorgenDG
Topic Starter
Berichten: 40

#5 , 22 dec 2015 14:11

de aandelen zijn volstort
er is nog 1 waarborg

Sjareltje5
Berichten: 17

#6 , 05 jan 2016 13:00

Is de BVBA ouder dan 3 jaar en ben jij de oprichter? Anders blijft oprichtersaansprakelijkheid volgens mij geldig, maakt niet uit dat je de aandelen hebt verkocht!

INGRID3333
Berichten: 5

#7 , 05 feb 2016 20:29

Heb eveneens een bvba met een rc schuld van mij aan de bvba en een belastingsschuld die ik eventueel zelf wil afbetalen. Ook ik had iemand gevonden VOOR DE PRIJS VAN 1 EURO een bedrijf dat niet anders doet dan overnames MAAR in zijn contract stond * DE OVERDRAGER STAAT BORG VOOR ALLE NOG OPENSTAANDE SCHULDEN* . Mijn vraag is dus , zijn er hier mensen met positieve ervaringen bij dit soort verkoop. Ik bedoel bedrijven die een vrijwaringsclausule willen opnemen. U kan natuurlijk een prive bericht sturen. Samen weten we meer.
En is dit bij jou goed afgelopen ?

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”