éénmanszaak

Dreampaint
Topic Starter
Berichten: 2

éénmanszaak

#1 , 28 nov 2015 18:09

In ben net een éénmanszaak gestart en woon momenteel in een sociale woning.
Mag mijn maatschappelijke zetel op een sociale woning staan?

Mvg dreampaint

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 28 nov 2015 18:18

Eenmanszaak is steeds op de domicilie, u hebt daar zelf geen keuze in.

Als dat niet mag omwille van bv. een clausule in het huurcontract gaat u ofwel moeten verhuizen, ofwel de zaak stopzetten.

Fortuin
Berichten: 1013

#3 , 28 nov 2015 21:11

Een derde optie is een vennootschap oprichten, en de maatschappelijke zetel bv. in een bedrijvencentrum plaatsen. Maar dit kan mogelijk niet kostenefficient zijn als je weinig omzet/winst draait.

Reclame

Dreampaint
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 29 nov 2015 11:01

beste
ik heb even het huurcontract erbij genomen en er staat niks vermeld over het niet mogen plaatsen van een maatschappelijke zetel op deze woonst.
wat er wel in vermeld staat is dat men kan over gaan tot uitzetting indien de inkomsten 3 jaar na elkaar meer dan het dubbele zijn dat het maximum toegelaten inkomen voor een sociale woning.
volgens mij heb ik hier mijn antwoord in gevonden en zal ik moeten voorzien dat ik binnen 3 jaar zal moeten verhuizen.

of heb ik het mis?

mvg dreampaint

Jonge Ondernemer
Berichten: 5

#5 , 01 dec 2015 16:59

Staat er ook bij over welke inkomsten het gaat? Als dit om je netto of bruto inkomen gaat, kan je gewoon iets aankopen voor de zaak (nieuwe laptop, smartphone, auto, bureaustoel, ...) en dit inbrengen als onkosten zodat je bruto belastbaar inkomen daalt.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”