Kan ik mijn prive bureau twee keer verhuren

Partner1985
Topic Starter
Berichten: 1

Kan ik mijn prive bureau twee keer verhuren

#1 , 10 okt 2015 21:59

Ongeacht eventuele herkwalificatie van huur naar loon vroeg ik me af of je je bureel die je thuis gebruikt om je eigen vennootschappen te leiden aan iedere vennootschap apart kan verhuren.

Stel ik verhuur mijn bureel archief en garage voor 300.00 aan mijn bvba

kan ik daarnaast ook nog eens 100.00 per maand vragen voor dezelfde ruimten aan mijn Comm.V.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin
Berichten: 1013

#2 , 11 okt 2015 02:00

Bureau lijkt me moeilijk. Hoewel je meestal geen controle krijgt van 2 vennootschappen in 1x (ze hebben meestal geen globaal zicht), denk ik toch dat de administratie kan opperen dat de huur bepaald zal moeten worden adhv. het aantal gewerkte uren. Het kan misschien wel, maar het is niet waterdicht.

Een leuk alternatief: 2x €150-200 per maand voor de huur van een maatschappelijke zetel is normaal gezien perfect mogelijk. Zo'n prijs ligt in lijn met wat een bedrijvencentrum vraagt. Vraag offertes aan (of maak een afdruk van hun website) van een aantal bedrijvencentra (3-4) van de maandelijkse prijs voor een zetelvestiging. Bij een controle kan je deze dan makkelijk boven halen.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”