buitenlandse bedrijf gebruiken of nieuwe maken

nadya
Topic Starter
Berichten: 5

buitenlandse bedrijf gebruiken of nieuwe maken

#1 , 15 apr 2015 14:59

Dag iederen,

Ons situatie is volgende: wij hebben een bedrijf in een andere land in EU. Wij willen goederen vanuit dit land in Belgie importeren en hier verkopen. Zou het beter zijn als we een bvba hier openen of het geen probleem vooral qua boekhouding zou zijn met de buitenlandse bedrijf te werken. We gaan geen werknemers aannemen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Nadya

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 apr 2015 15:04

Je kan hier een bijhuis openen, maar dan val je hier voor veel regels hier wel onder de Belgische wetgeving, dit is de simpelste oplossing.

Over welk land gaat dit ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

nadya
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 15 apr 2015 15:30

Dank u wel voor het antwoord! Het gaat over een bulgaarse bedrijf. Wij willen de oprichtingskosten en de startkapitaal hier vermijden en de persoon die bezig met alles zou zijn gewoon als zelfstandig in eenmaanzaak inschrijven.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 apr 2015 16:06

Het goedkoopst is natuurlijk een éénmanszaak en de goederen in kopen in Bulgarije en hier verkopen.

Is het een vennootschap in Bulgarije, dan kan dit anders zeer interessante fiscale en ook andere voordelen bieden hier in België, maar een éénmanszaak is natuurlijk het goedkoopst om te starten +/- 150 euro voor het ondernemingsloket en de BTW activatie.

Ga je hier in orde zijn voor jullie bedrijfsbeheer voor een éénmanszaak ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

nadya
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 16 apr 2015 10:21

Ik heb geen attest voor bedrijfsbeheer maar wel erkend bachelor diploma, dus kan ik daarmee wel een bvba openen, denk ik. Maar ja voor een éénsmanzaak op de naam van een ander persoon kan ik dat niet gebruiken.
En kan je me meer over deze voordelen vertellen. Ik weet dat de winst in BG slecht met 10% wordt belast. Maar wat nog?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 apr 2015 13:22


Ik weet dat de winst in BG slecht met 10% wordt belast. Maar wat nog?
- 10%vennootschapsbelasting
-5,50% dividenden

zie eens deze link !
http://www.companies-house24.com/bulgar ... schap.html
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

nadya
Topic Starter
Berichten: 5

#7 , 17 apr 2015 14:13

Heel veel bedankt!

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”