is een virtueel kantoor legaal voor een bvba

Janneke007
Topic Starter
Berichten: 4

is een virtueel kantoor legaal voor een bvba

#1 , 16 sep 2014 19:38

Je kan als vennootschap een domicilie adres en/of virtueel kantoor huren waar de vennootschap verder fysiek nooit komt. Mijn vraag is of dit voor een bvba wel echt legaal is? Of moet een bvba altijd een ECHT vaste fysieke locatie hebben (waar er dus geen ander 1000 bedrijven zijn gevestigd bvb)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 sep 2014 08:00

Bijna altijd zijn deze virtuele kantoren wel degelijk bemand door een persoon die daar fysiek aanwezig is.

Er zijn ook BVBA's waar de maatschappelijke zetel bij hun boekhouder is, ik denk dat je daar niks moet achter zoeken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

giserke
Berichten: 2434

#3 , 17 sep 2014 09:09

Het is niet verboden, maar je kunt U wel vragen stellen bij de betrouwbaarheid van dergelijke bedrijven.
Een verwittigd man is er twee waard.

Reclame

basejumper
Berichten: 4629
Locatie: Diest

#4 , 17 sep 2014 09:28

kan inderdaad perfect en hoeft niet per definitie negatief te zijn. er zijn heel wat kantoorcomplexen in bvb Antwerpen waar free lancers gebruik maken van burelen/vergader ruimten die ze huren wanneer ze het nodig hebben met inbegrip van administratief en telefonisch onthaal.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Janneke007
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 20 sep 2014 16:42

De firma waar ik het over heb moet ons nog een grote som geld, en heeft vlak voordat een andere schuldeiser hun failliet aanvroeg, hun adres gewijzigd van een echt kantoor naar zo n virtueel, dat lees,ik,in staatsbad. Intussen hebben ze wco gekregen ...en heb ik bewarend beslag laten leggen op het nog enige resterende onroerende goed van die firma...het is dus duidelijk dat het geen gezonde firma is en ze dat fictief virtueel kantoor enkel als domicielie-adres gebruiken. Maar als dit volgens wat ik uit jullie reacties kan opmaken, volledig legaal is, kan ik daar niks mee natuurlijk....toch bedankt aan iedereen! Ps: ze hebben nu derdenverzet aangetekend en willen dat ik dit bezwarend beslag op een privé goed van hun leg, maar daar heb ik geen zin in aangezien dit enkel geld kost en ze bovendien ook prive al geen domicilie meer hebben nu...kunnen ze dat eisen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 sep 2014 16:53

en heb ik bewarend beslag laten leggen op het nog enige resterende onroerende goed van die firma.

En die hebben een WCO aangevraagd, dan kan je ook eigenlijk niks met je bewarend beslag.

Nu je weet ook dat een zeer groot percentage van de firma's die een WCO hebben aangevraagd in faillissement word verklaart en dan ben je ook niks met je bewarend beslag, en dan ben je ook één van de gewone schuldeisers.

Ik zou er toch niet veel meer kosten aan maken mocht ik u zijn, want zoals de zaak nu ligt kan je er niks anders aan doen dan afwachten en hopen op een goede afloop vanwege het WCO.

Ik wil hier dit nog aan toevoegen, wanneer de zaak in faillissement gaat, je bewarend beslag geen enkel waarde meer heeft.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Janneke007
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 23 sep 2014 15:55

Maar als bij de wco stemming negatief is, dan gaan ze failliet maar dan heb ik,toch nog altijd mijn beslag op dat huis? Dus kunnen ze dat toch niet verkopen ? Opm dat huis is 99% van de firma en 1% van hun privé...dus als ze failliet gaan blijft toch mijn beslag op het huis?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 sep 2014 15:59

Neen, het is een beslag, enkel mocht er een hypothecaire inschrijving op zijn, dan is dit zelfs een buitengewone schuld eiser.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”