B2B Stilzwijgende verlenging

svandamme
Topic Starter
Berichten: 113

B2B Stilzwijgende verlenging

#1 , 07 sep 2012 10:59

Ik weet dat stilzwijgende verlenging tussen bedrijf en consument aan regels is gebonden.
Oa voor diensten moet er een duidelijke vermelding zijn op de 1e pagina van het contract.

Maar die wet is niet toepasbaar voor B2B

Het is een 5 jarige dns registratie van een internet domein, afgesloten door een voorganger.
Ik had er dus geen weet van, is online gebeurd, op een generic mailbox waar allerhande spam binnen komt.
En er is door niemand een DNS renewal mail gezien.. Weet niet eens of die zelfs is gestuurd.

Mijn vraag is nu, kan men een electronische internet dienst (DNS) , nar 5 jaar stilzwijgend verlengen zonder een fysiek getekend contract
en enkel maar een vermelding in de "algemene voorwaarden" die ergens online stonden?

Consumenten recht zou het in ieder geval niet mogelijk zijn om de verlenging onder deze condities af te dwingen.
Maar kunnen ze dat wel als het B2B is?




mvg,
Stijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 07 sep 2012 11:08

Bij B2C zou dit absoluut niet kunnen, maar bij B2B wel. Er wordt verondersteld dat professionals weten dat ze de AV moeten lezen, en dus hier ook mee akkoord gaan.

svandamme
Topic Starter
Berichten: 113

#3 , 07 sep 2012 11:37

Ok, bedankt

Blijkt nu ook dat dit eigenlijk van een andere afdeling was, uit een moeder bedrijf waaruit wij in 3 jaar geleden zijn afgesplitst.
Het zit nog complex in mekaar, maar ik denk dat ik het gewoon even aanzie wat ze doen.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”