Met handen in het haar faillisement commv

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

Met handen in het haar faillisement commv

#1 , 17 mar 2024 22:41

Beste,

Ik heb nu 2,5j een commv, ik heb mijn eigen in die 2j €13.000 uitbetaald de rest van onze vaste kosten ving mijn vrouw gelukkig op het spreekt voor zich dat die jaren toch ongelukkige jaren waren. Zeker met kinderen mijn schulden zijn hoog maar niet met kwaad opzet, vooral rsz (ik had personeel in dienst) ik heb de mensen hun loon altijd netjes betaald. Ik heb de zaak (handelsfonds) kunnen verkopen en met dat geld heb ik veel schuldeisers kunnen terugbetalen, maar de schulden blijven maar komen. De RSZ kan volledig betaald worden €10.000 na de btw teruggave. Maar de andere schulden blijven problematisch. Ik kan niet slapen, ik heb geen eetlust en ik zie het niet meer zitten. Ik voel mij een teleurstelling voor mijn kinderen ik ben deze zaak met volle moed gestart om iets over laten aan mijn kinderen maar dit is niet gelukt.

Mijn vraag is: moest ik een faillissement aanvragen wat riskeer ik dan? Ik heb niet echt waardevolle stukken thuis, voertuig is een lease. Het is wel een koophuis ondertussen 10j afbetaalt aan het Vlaams woningfonds.

Heeft iemand ervaring met de faillisement in een commv kunnen zij beslag leggen op mijn woning (wij hebben hier zeer hard voor gewerkt)

Dit is een noodkreet! Bedankt

LeenW
Berichten: 12852

#2 , 17 mar 2024 22:55

Commanditaire vennootschap betekent onbeperkte persoonlijke aansprakelijkheid. Dan is een faillissement geen realistische optie.

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mar 2024 23:12

Commanditaire vennootschap betekent onbeperkte persoonlijke aansprakelijkheid. Dan is een faillissement geen realistische optie.
Ik had ergens gelezen dat er ergens een nieuwe insolventie wet is? Maar als ik het goed lees is deze wet vooral voor eenmanszaken? Ik zou graag alles afbetalen maar dat gaat mij nooit lukken

Reclame

LeenW
Berichten: 12852

#4 , 17 mar 2024 23:19

Die is er inderdaad enkel voor eenmanszaken.

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 mar 2024 23:31

Die is er inderdaad enkel voor eenmanszaken.
Heeft u toevallig advies wat ik mijn geval het best kan ondernemen?

LeenW
Berichten: 12852

#6 , 17 mar 2024 23:38

Die is er inderdaad enkel voor eenmanszaken.
Heeft u toevallig advies wat ik mijn geval het best kan ondernemen?
Uzelf beter laten adviseren. Zeker niet vertrouwen op mensen die u hebben aangeraden een CommV ipv een BV op te richten.

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 mar 2024 00:03

Die is er inderdaad enkel voor eenmanszaken.
Heeft u toevallig advies wat ik mijn geval het best kan ondernemen?
Uzelf beter laten adviseren. Zeker niet vertrouwen op mensen die u hebben aangeraden een CommV ipv een BV op te richten.
Bedankt misschien nog voor de duidelijkheid, kan ik ook een persoonlijke faillissement aanvragen ookal zit ik in een vennootschap als bedrijfsleider?

Terug naar “Handelspraktijken”