Valse facturen

Geeb
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

Valse facturen

#1 , 27 feb 2024 20:42

Sinds ik mijn ontslag heb aangeboden in de vennootschappen waar ik bestuurder en aandeelhouder ben. Maakt de medevennoot het heel erg bond,
Vandaag kreeg ik plots facturen voor mezelf als privé persoon doorgestuurd, van het bedrijf van een vriend van de medevennoot.
Deels van die facturen waren al eerder naar de vennootschap gestuurd, deels zijn facturen die ik nooit gezien heb.
Eigenijk schakelt hij nu iemand in, om me €50.000 lichter te maken, lees op te lichten.
Wat moet ik hiermee doen? Klacht neerleggen? Rechtzaak starten?

LeenW
Berichten: 12852

#2 , 27 feb 2024 20:48

Er is een verschil tussen valse facturen en facturen waar u het niet eens mee bent. Wat wordt er juist gefactureerd?

Geeb
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 feb 2024 21:07

Facturen die vorig jaar naar de vennootschap werden gestuurd worden nu opnieuw (copy paste) naar mij gestuurd (naar mij privé) met de vraag ze te betalen.
(Zonder gegevens van de vennootschap/nu met mijn gegevens)

Reclame

Geeb
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 feb 2024 21:09

Heb de facturen opgezocht, die zitten in de boekhouding van vorig jaar.
En nu worden nieuwe facturen gestuurd met dezelfde omschrijvingen.

Geeb
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 feb 2024 21:10

Betreft o.a huurwagen

Thomas Morus
Berichten: 5936
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 27 feb 2024 21:27

"Vandaag kreeg ik plots facturen voor mezelf als privé persoon doorgestuurd, van het bedrijf van een vriend van de medevennoot."

Indien dat facturen zonder voorwerp zijn dan moet u die protesteren.als fysisch persoon. Ze zijn aan u gericht niet aan de vennootschap/rechtspersoon.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LeenW
Berichten: 12852

#7 , 27 feb 2024 21:34

Maar wat factureert men juist? Goederen/diensten? Zijn deze ook werkelijk geleverd?

Als ik uw vorige topics lees, is er al wel het een en ander aan de hand geweest met uw vennootschap. In bepaalde situaties kan ik dan wel begrijpen dat men de zaakvoerder als privépersoon factureert.

Geeb
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 feb 2024 21:55

Goederen, diensten, maar die zijn reeds gefactureerd.

Sinds ik mijn ontslag heb gegeven, krijg ik nare e-mails.
Heb een advocaat onder de arm genomen, Maar sla altijd zo in paniek als er iets binnenkomt wat niet klopt.

Ben er sinds kort ook achtergekomen, dat die medevennoot 2 maanden voor de opstart van onze vennootschap net failliet is gegaan en dat er nog een vennootschap van hem geliquideerd is.

Ben voor de gek gehouden, was niet op de hoogte van bovenstaande, ben beland in iets wat ik denk dat nog
Maar het topje van de ijsberg is.

Terug naar “Handelspraktijken”