sabam-venturis

marcerikabaufinef123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

sabam-venturis

#1 , 19 jul 2023 14:52

vandaag 19-7-2023 ontvingen wij als vzw wandelclub een vordering van Etude Sophiane in opdracht van venturis om een sabam bedrag te betalen van 2587.92€ en dit voor de jaren 2014-2015-2016 in dit bedrag zit 460.55€ -460.55€ -465.67€ schadebeding 208.02€-interesten 925.32e-graydon 11-7-2023 11.04€ -aanmaningsbrief 28.79€ 14-7-2023 einde inningsrecht 27.98€.... op deze datums hadden we een lokaal voor onze leden waarbij zeker geen muziek werd gespeeld en nooit iets van facturen ontvangen van sabam of dergelijke , intussen is onze zetel al enkele maanden veranderd van adres(KBO) en ontvingen we deze brief van de deurwaarder , ok hier wil ik in komen de briefwisseling op het oud adres werd ons afgeleverd door de nieuwe bewoonster , de laatste brief van venturis met aanmaning ( 3-3-2023) kwam terug op het oud adres niet tegenstaand het adres veranderd was , nu was de vordering van venturis verminderd naar 1386.77 € wat we allen aanzagen als een nepbrief , en dit zoals er velen zijn , ik had venturis al gecontacteerd via hun login maar geen respons ook niet van sabam , nu hebben we 15dagen de tijd om dit bedrag te betalen , en zoals men weet van sabam ...die wachten geen jaren om een vordering te innen
wie iemand hier raad mee , zeker dank bij voorbaad

marcerikabaufinef123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jul 2023 14:54

ook wil ik nog doorgeven dat op de brief vermeld staat de DE B.V.B.A WANDELCLUB

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 19 jul 2023 18:32

het is aan de eiser om de nodige bewijzen te voorzien dat de club hun geld verschuldigd zou zijn.

stuur aan de eisende partijen via aangetekende schrijven een brief waarin u de bewijzen vraagt en waarop ze hun baseren om deze bedragen te vorderen

Reclame

marcerikabaufinef123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jul 2023 20:41

beste
dat is het probleem ....wij hadden geen contract maar dan helemaal niks , geen aanmaning geen rp niks, en fakturen zijn gauw gemaakt , dan heb je nog de hoge som en in de aanmaning word de som naar beneden getrokken ,en op het oud adres is deze toegekomen ? ik weet uit ervaring dat als men niet betaald u een rp ontvangt en ik heb al advies gevraagd aan een advocaat , deze zei al direct ...ja sabam best betalen , ja je zou voor minder de vereniging stoppen als men veel van zulke paperassen binnenkrijgt en dit terwijl alle medewerker vrijwillig werken aan de vereniging , menigte advocaten willen zich niet wagen aan een proces tegen sabam en als er toch eentje zich deze zaak zou opnemen ....niet te betalen , als vzw mogen we zelfs geen winst maken , laat staan dit bedrag te betalen , nu ik volg je raad op en vraag de facturen op ....zeker bedankt om je advies en ik laat u de resolutie van deze zaak zeker weten
met vriendelijke groetjes marc

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#5 , 19 jul 2023 20:55

een gekend probleem is dat sabam en consoorten te pas en te onpas facturen opsturen omdat ze van mening zijn dat de rechten van de muziek (of iets anders) hun toebehoren.

maar als er geen muziek werd gespeeld zoals u zelf verklaard is het aan hun uiteindelijk om te bewijzen op wat ze hun facturen baseren en tevens dat ze u (de club) eerder al aangeschreven hebben.

uit uw eerste uitleg vermoed ik dat het bij een incassobureau zit, deze kunnen buiten (dreig)brieven sturen niet veel doen en al zeker niet als u de "schuld" betwist.

Franciscus
Berichten: 38616

#6 , 19 jul 2023 21:37

Een vzw mag wel winst maken hoor.

marcerikabaufinef123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 jul 2023 09:57

bedankt om uw uitleg ,maar lig er toch van wakker , op de brief stond dat ik de zaak kon betwistten enkel via etude sofhiane gysen per post of mail , wat ik ook heb gedaan via mail met leesbevestiging .....dus venturis kan ik enkel bereiken om een minnelijke schikking via een callcentrum , het raarste van dit is dat telfnr.van deze dezelfde is als van etude sofhiane gysen (advokaat)? hier zijn toch allerlei vragen bij te stellen ...en ja winst juist om het bestaan van onze wandelclub te vrijwaarden

marcerikabaufinef123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 jul 2023 17:32

vandaag 26-7-2023 nog geen bevestiging ontvangen van me email toegezonden op 20-7 , hiervan maak ik op dat men ofwel deze geneert hebben en toch de brief hebben geopend zonder bevestiging ..en dit om me onwetend te laten , vervolgens ga ik nu over tot RP met rode kaart .....dit ter evolutie van deze zaak

marcerikabaufinef123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 aug 2023 12:19

op dinsdag 1-8 ontving ik een schrijven van hen met een antwoord op mijn vraag om bewijzen ....hier krijgen we enkel de facturen toegestuurd , wederom heb ik een schrijven naar hen gericht met deze vraag ......bewijsstukken dat de facturen door ons aanvaard werd , nu even afwachten wat voor reactie ik nu ontvang

Franciscus
Berichten: 38616

#10 , 06 aug 2023 12:35

etude sofhiane gysen : zijn gerechtsdeurwaarders.
Innen gewoon wat hun opdrachtgever hen aangeeft + hun kosten en ereloon.
GDW moet kruispuntbank raadplegen om adres vzw op te zoeken en te gebruiken om te sturen.

Daarbij zijn jullie geen bvba dus andere rechtspersoon.

Raar.
Net alsof gerechtsdeurwaarder en eiser bij mij dat bedrag komen innen.

Staat op die facturen ook bvba of vzw. Staat daar het juiste adres op corresponderend met het tijdstip van de 'vermeende' bedragen?

Sirkii
Berichten: 5425

#11 , 06 aug 2023 13:20

Werd er in die jaren muziek gedraaid met publiek? Als er bv affiches zijn van “feestelijkheden” met publiek - ook al was het op uitnodiging - ga je r niet onderuitkomen. Wel raar dat ze zo lang gewacht hebben …. Normaal zijn ze superrap.

marcerikabaufinef123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#12 , 09 aug 2023 14:15

neen geen affiches, terug een schrijven gehad van hen , met enkel als bijlage de facturen en geen antwoord op mijn vraag ......bewijsstukken dat de facturen door ons aanvaard werd

marcerikabaufinef123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#13 , 09 aug 2023 14:36

en ja er staat , cafe op de facturen (locaal had wel de uitstraling van cafe) daar dit vroeger voor onze tijd zo was

Franciscus
Berichten: 38616

#14 , 26 aug 2023 20:47

Is aan gevel een plaat waar opstaat dat dit een vzw met naam X is en Ondernemingsnr. Y?

Terug naar “Handelspraktijken”