Vroegtijdig verbreken huurcontract door ziekte/ongeval (bedrijfspand)

fred15
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vroegtijdig verbreken huurcontract door ziekte/ongeval (bedrijfspand)

#1 , 10 jul 2023 10:25

Welk advies geven jullie voor gevallen waarbij de huurder in ziekte valt door een ongeval waardoor hij genoodzaakt is om zijn activiteiten vroegtijdig te stoppen alsook zijn huurcontract (3j) voor zijn pand?

Meermaals aan de verhuurder uitgelegd dat ik niet kan werken wegens ziekte en geen inkomsten heb om een leegstand pand maandelijks af te betalen terwijl ik eigen kosten heb voor mijn huur appartement en andere zaken. Ik werk niet en heb niet genoeg gelden om dat pand te betalen. help wat moet ik doen, zij hebben helaas geen gehoor en sympatie voor de situatie ...

LeenW
Berichten: 12864

#2 , 10 jul 2023 10:30

Cru gezegd, dit is niet het probleem van de verhuurder.

Staan zij open voor overdracht van het contract als u een nieuwe huurder vindt?

Thomas_A
Berichten: 2338
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2023 10:37

Ik neem aan dat u huurt als zelfstandige of als vennootschap.

Juridisch hebt u geen argument. Contract is contract. Het zou zeker menselijk gezien in uw voordeel zijn als de verhuurder het contract onderling wil verbreken, maar hij is dat niet verplicht.

Als uw activiteiten in het pand u ineens dubbel zoveel zou opbrengen, zou u ook niet akkoord zijn om de huur te verdubbelen.

Mogelijkheden: schadevergoeding afspreken voor vroegtijdig verbreken, zelf een nieuwe huurder zoeken met akkoord verhuurder of zelf onderverhuren. Voor handelspanden is dit gewoonlijk niet verboden.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”