Dreigend faillissement Btw schuld webshop

Kikidi
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Dreigend faillissement Btw schuld webshop

#1 , 20 okt 2016 10:57

Hallo
Ik heb een dreigend faillissement door Btw schuld die ik nog heb en krijg geen afbetalingsplan meer en hebben beslag gelegd op mijn goederen
Ik heb een webshop en wil graag verder werken mag men een fysieke winkel of mijn webshop sluiten na faillissement wanneer ik onder een andere naam of firma wil verderwerken ? Ik heb enkel schuld aan btw belastingen zijn betaald Ik wil mijn inkomen en klantenbestand niet verliezen .
Mag men dan verder ondernemen met dezelfde shop ?
Dank U

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 20 okt 2016 11:02

Uw mag in geen geval de goederen waarop beslag is gelegd nog verkopen. Voor de rest kunt u gewoon doorwerken zolang u niet failliet bent.

Kikidi
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 okt 2016 11:13

Hartelijk dank voor uw bericht ! Als ik in het slechtste geval failliet verklaard ben mag mijn webshop waarop ik nu werk ( diezelfde webshop) dan open blijven ?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 okt 2016 11:20

Als je failliet verklaart bent mag je Zeker niet voort werken met deze webshop, gevangenisstraf en zeer hoge boetes !!

Vergeet ook niet dat gans je inboedel in beslag zal genomen worden door de curator, en u staat onder curatele zolang het faillissement niet is afgesloten, dit wil zegen dat all post eerst passeert langs de curator en hij die brieven eerst leest.

Een faillissement is niet om mee te lachen hoor ,40 jaar geleden stak men je er 3 maanden voor in de cel, want bij een faillissement is deze webshop niet meer van u

Kan je terug beginnen Ja na sluiten en tenzij je een vennootschap opricht !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 okt 2016 11:21

Hartelijk dank voor uw bericht ! Als ik in het slechtste geval failliet verklaard ben mag mijn webshop waarop ik nu werk ( diezelfde webshop) dan open blijven ?
Maar neen zeg, je staat onder curatele !!!

Op welke bankrekening gaan ze storten ???

Je rekeningen worden in beslag genomen, heb je geen bedrijfsbeheer gehad dat je niet weet wat een faillissement is !
Laatst gewijzigd door denlowie op 20 okt 2016 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 20 okt 2016 11:24

En dan zou ik nog bij het oprichten van een nieuwe vennootschap steeds bij uw curator horen wat wel en niet mag.

Hou er ook rekening mee dat je buiten uw handelsgoederen ook uw computer e.d. gaat kwijt zijn.

Kikidi
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 okt 2016 11:26

Dank U voor het antwoorden !

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 okt 2016 11:27

En dan zou ik nog bij het oprichten van een nieuwe vennootschap steeds bij uw curator horen wat wel en niet mag.

Hou er ook rekening mee dat je buiten uw handelsgoederen ook uw computer e.d. gaat kwijt zijn.
Aan een vennootschap kan hij weinig doen hoor!

En niet alleen de goederen ook wagen, meubels enz.. zal je kwijt zijn, hopelijk heb je geen eigendom.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kikidi
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#9 , 20 okt 2016 11:36

Dank U. Ik heb wagen pc en meubelen maar geen eigen huis of eigendom Ik wil mijn Btw schuld nog betalen tegen eind november omdat ik dan veel meer inkomsten krijg in de komende maanden(drukke feestdagen) maar mag niet meer van de Btw.Bedankt voor uw hulp en raad.

Kikidi
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#10 , 20 okt 2016 11:46

Hoelang duurt het ongeveer voordat men iemand failliet verklaard volgende week is er een verkoop en of oplading van mijn in beslag genomen goederen of ben je gelijk failliet verklaard bij het in beslag nemen ?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#11 , 20 okt 2016 12:27

Dank U. Ik heb wagen pc en meubelen maar geen eigen huis of eigendom Ik wil mijn Btw schuld nog betalen tegen eind november omdat ik dan veel meer inkomsten krijg in de komende maanden(drukke feestdagen) maar mag niet meer van de Btw.Bedankt voor uw hulp en raad.
Al die inkomsten van u webshop gaan naar de curator, jij mag zelf geen betalingen meer uitvoeren, noch aan u leveranciers of schuldeisers.
Doe niets zonder medeweten van u curator.
Je staat onder curatele, zoals hierboven u al meermaals is gezegd. Dit betekend dat je onder bewind staat van de curator.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 20 okt 2016 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 20 okt 2016 12:33

En die internet verbinding gaat zelfs op bevel van de curator moeten afgesloten worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Handelspraktijken”