Factuur 2jaar na datum van bedrijf dat niet meer bestaat.

Ingrid86
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Factuur 2jaar na datum van bedrijf dat niet meer bestaat.

#1 , 22 sep 2016 21:27

Ik ben nieuw op dit forum, laat me gerust weten als deze vraag in een verkeerde categorie zou staan.
Ik schets even onze situatie.
2jaar geleden heeft een kennis van ons geholpen om de gasleiding te leggen in onze nieuwbouw. Hij deed dit toen voor het bedrijf van zijn vader waar hij in dienst was. Ook leverde hij 2 toiletten. Mijn man heeft meer dan een jaar via sms (we hebben die berichten nog) gevraagd om een factuur op te maken. Nooit hoorden we iets van hem. Intussen is de vader gestorven en is het bedrijf stopgezet. De kennis in kwestie is inmiddels bij een andere werkgever in dienst.
Nu, 2 jaar later komt die kennis op de proppen dat hij geld nodig heeft en dat wij nog schulden hebben bij hem. We vinden dit een moeilijke situatie, enerzijds heeft hij de goederen wel geleverd en het werk gedaan, maar anderzijds bestaat de firma niet meer. Bovendien was het bedrijf van zijn vader en had de vader dus recht op het geld niet hij.
We hebben enige tijd geleden gezegd dat als we een factuur kregen we die zouden betalen, en toen hoorden we 3 maand niets meer van hem. Sinds vandaag heeft hij blijkbaar weer geld nodig en belt hij continu.
Ik voel me vreselijk ongemakkelijk bij deze situatie.
Wie kan ons raad geven en zeggen wat onze rechten zijn?
Alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 sep 2016 21:52

1 topic per probleem is genoeg.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”