Fabrikant wijzigt eenzijdig fabrieksgarantie 3j naar 3 maand

ub4b
Topic Starter
Berichten: 154

Fabrikant wijzigt eenzijdig fabrieksgarantie 3j naar 3 maand

#1 , 05 jan 2014 03:50

Op 14/11/2011 kopen we als hifi winkel een high-end cd-speler via onze Belgische distributeur. De samenwerking met deze distributeur is ondertussen gestopt.

Nu willen we deze cd-speler verkopen omdat de distributeur het merk niet meer wil leveren aan ons, en volgens de handleiding geeft de Deense fabrikant 3 jaar garantie:
Initial Warranty

MANUFACTURER warrants this product against defects in materials and
workmanship for a period of 1 year from receipt by the first owner. During
the warranty period, MANUFACTURER will repair or, at our absolute discretion
replace, a faulty product. Warranty repairs must only be carried out by MANUFACTURER . For details please contact MANUFACTURER.
en
The period of the warranty cover can be extended to 3 years from the
original shipping date at no extra cost, by registering your products with
MANUFACTURER through our web at http://www.MANUFACTURER.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Should you sell the unit within the extended warranty period, the remaining
period of the extended warranty can be transferred to the new owner, by
completing an "Owner Registration Transfer form" which also will be
available through our web during 2007.
We zijn nu in het derde garantiejaar en om mijn extended garantie te claimen, mail ik de fabrikant, gezien de lokale distributeur rond de pot draait.
Ik stuur onze aankoopfactuur en het serienr naar de fabrikant.

En die claimed nu doodleuk dat de regels veranderd zijn, en dat er slechts drie maand garantie is ...
This is very old stuff and our rules changed a lot since then - however on
dealer demo units nothing has changed.

We only give 3month factory warranty on such units.

The units you have are indeed demo units and as such that is all we offer
from us.

New units sold directly to endcustomers receive lifetime warranty - but only
for first owner - 2nd owner gets no warranty what so ever.

So your distributor is right!!

To be honest - I am not sure what your problem is..
Men kan toch niet eenzijdig de garantie, die een legaal bindend document is, nadien wijzigen en inperken ?
Op de factuur van mijn lokale leverancier staat niks rond de garantie, en op de website van de fabrikant staat in al zijn documentatie drie jaar, niet drie maand of enige andere clausule die de garantie beperkt tot slechts 3 maand in geval van een demo unit.

Want wie investeert nu in een demotoestel waarop de fabrikant ocharme drie maand op geeft ?
Dit werd mij nooit eerder medegedeeld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 05 jan 2014 11:16

Die garantie geldt voor aankope door consumenten. Uw firma is geen consument.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jabo
Berichten: 96

#3 , 05 jan 2014 12:33

Ik lees dit: "however on dealer demo units nothing has changed". Dus de vraag is nu is er iets veranderd of toch niet?

Reclame

ub4b
Topic Starter
Berichten: 154

#4 , 07 jan 2014 10:46

Hieronder de mail van de fabrikant, met mijn opmerkingen
All our terms and conditions are on our website - they have always been - if
you cannot find them - it is really your problem.
-> ik heb de terms en conditions gevonden op zijn site, daarin staat nergens dat de garantie ingeperkt wordt tot 3 maand
The demounit limited warranty only does for products you purchased for
demoing - which are those units you mention.
-> ik heb nergens maar dan ook nergens enig document, contract of iets anders op papier wat mij bekend was bij het bestellen van dat toestel, dat de garantie anders zou zijn voor een demomodel
-> verder heeft de lokale distributeur mij dit nooit medegedeeld, maar dit wordt nu wel als een stok achter de deur gebruikt
With the way you have behaved - especially after all the support we have
been giving you - AVA will not waste any time
On debating this with you.
-> ze willen gewoon niet toegeven
You demo units has 3 months warranty to endcustomers from the day you sell
them - and submit a copy of the original invoice.
And all this has to be done to our distributor - we do not have any
obligations to you directly as we did not sell you anything - our
obligations are towards our distributor - everything else you can discuss
with him.
-> alweer zelfde opmerking, deze policy, en de beperking van 3 jaar naar 3 maand werd mij nooit eerdere medegedeeld en ik kan het nergens vinden

Ik heb de lokale distributeur waarvan ik het toestel heb gekocht een dikke twee jaar terug dan ook gemaild dat ik niet akkoord ben met de mail van de fabrikant, en dat ik het toestel voor de garantie van drie jaar registreer zoals beschreven in de handleiding, en dat die termen destijds wel deel uitmaakten van het toestel, zijn immers garantiespecificaties, die kunnen ze niet eenzijdig wijzigen.

Terug naar “Handelspraktijken”