Gasafvoer

Casalangdre
Topic Starter
Berichten: 105

Gasafvoer

#1 , 11 aug 2010 11:10

Mijn tuin grenst achteraan aan twee andere percelen, waarbij van één achterbuur een stuk muur en een stuk tuin aan mijn tuin uitkomt. Bij het recent opruimen en snoeien van de beplanting in mijn tuin, blijkt de gasafvoer van de centrale verwarming van die buurman in mijn tuin uit te komen. Er is dus een rooster aan dat stuk muur. De muur staat op de scheidingslijn.

Ik meen ooit gelezen te hebben dat een gasafvoer minstens drie meter afstand moet hebben tot het perceel van iemand anders, maar ik kan dit niet meer terugvinden. Kan iemand mij zeggen (ev. met verwijzing naar wetgeving of een technisch reglement), of deze gasafvoer reglementair is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22343
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 aug 2010 12:34

Wat bedoel je met gasafvoer?
Is het een uit/inlaat van een moderne condensatieketel met dubbelwandige buizen, die ongeveer 10 à 20 cm uit de muur steken, of is het gewoon een vlak rooster? Dan zou het slechts om een verluchtingsrooster kunnen gaan. Ik weet dat een gasafvoer, zoals hierboven omschreven, op een bepaalde afstand van een opengaand RAAM of DEUR moet staan.

Reclame

Terug naar “Andere”