Telt een beton platen muur als 'vaste muur'

EdrisB
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Telt een beton platen muur als 'vaste muur'

#1 , 04 mar 2024 15:27

Besten,

Graag zou ik willen weten of een betonnen platen aanbouw zomaar kan afgebroken en gemetst worden.
Ik meen dat ik een tijd terug iets had gelezen dat een beton platen muur niet telt als 'vaste muur' en hierdoor ook niet zonder vergunning mag gemetst worden.
Onze buurman heeft zijn betonnen aanbouw dat ruim over de scheiding staat vervangen door een gemetste versie en is hiermee nog maar eens 15cm naar ons toe gekomen. Ook is zijn muur nu ineens 3m hoog!
Na telefonisch contact met de gemeente vernamen we dat hij ook geen vergunningsaanvraag hieromtrent had ingediend. Enkel voor het dak van de hoofdbouw.
De gemeente doet niets. Laat de politie een PV opstellen.
De politie wil geen PV opstellen. "Wij mengen ons niet in burgerzaken" was het antwoord per telefoon.
Terug contact opgenomen met de gemeente. "U moet dan zelf een deurwaarder aanstellen"
Ondertussen heeft ook deze persoon z'n heel zicht van de voorgevel veranderd. Voordeur verwijderd etc zonder enige vergunningsaanvraag.

Dus vraag 1: mag hij zomaar een beton platen muur opmetsen?
Vraag 2: Is de gemeente niet verplicht om zelf de bouwovertredingen te controleren.

Alvast bedankt voor de hulp,
Jeannine

Reclame