problemen huurder

Pieter1959
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

problemen huurder

#1 , 29 jan 2024 12:56

Beste,
Huurder beweerd aan derde dat ze een vzw heeft opgericht waar ik als verhuurder niets van afweet.
Ze houd wekelijks verschillende honden bij in mijn appartement dat ik aan haar verhuur , die uit het buitenland aankomen en deze worden dan geplaatst.
Mag men zo maar een vzw in een huurwoning oprichten zonder dat de verhuurder er van op de hoogte word gebracht.
Wat met de verhuurprijs en de belastingen, moet dit niet doorgegeven worden om problemen te vermijden.
Hartelijk Dank
MVG

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 feb 2024 08:35

Wat staat erover in het huurcontract?

Wat niet aan de huurder verboden is qua gebruik, is over het algemeen toegelaten.

Pieter1959
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 feb 2024 13:47

In het huurcontract staat helaas niets vermeld over dit.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38613

#4 , 06 feb 2024 15:35

Wat staat er in het gemeentelijk reglement van bijhouden honden ... in (ver)stedelijke gebieden is dat zeker beperkt in aantal.
Hopelijk hebt u een goede inkomende plaatsbeschrijving .
Staat die vzw geregistreerd op haar adres

http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/

Voornaamste punt is de overlast naar andere in appartementenblik toe of naar de buren.
"""Als eigenaar van een appartement (dat je gebruikt als hoofdverblijfplaats of als tweede verblijf) mag je in principe zonder problemen huisdieren (hond, kat, …) houden op het appartement. Toch mogen deze dieren niet voor overdreven hinder zorgen voor de andere bewoners.""

Terug naar “Andere”