fout afrekening door notaris

Tman
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

fout afrekening door notaris

#1 , 29 dec 2023 15:22

Hallo,
Ik heb mijn woning verkocht, samen met mijn ex. Er was geld te verdelen volgens een bepaalde sleutel, dit ondanks nog een schuld bij de bank ( schuld is wel aan 50-50).

De notaris rekende alles uit en hanteerde de verdeelsleutel op het volledige bedrag en trok nadien de helft van de schuld af van ieders deel.
Volgens mijn ex diende dit anders te verlopen: eerst aftrek schuld en daarop de sleutel. Dit scheelt 'm wel in de uiteindelijke som (in mijn nadeel).

Alles werd bij de akte ondertekend voor akkoord met zowel berekening als bedrag voor elke partij vermeld. We tekenden beide dit document.
Een paar uur later, wijst ex op mogelijke foute redenering.

De notaris is er nog niet uit, maar heeft wel al uitbetaald, volgens de afrekening die we samen ondertekenden.

Mijn vraag: indien de notaris zijn fout erkent en dus vindt dat ik teveel kreeg, kan dit bedrag dan van mij terug gevorderd worden? Zoals gezegd verklaarden we ons beide akkoord en ontvingen we het geld al.

(Sowieso is het zo dat mijn ex een betere zaak doet dan ik. Zij stak veel minder in de woning (haar centen) maar krijgt een veelvoud terug. Ik krijg minder dan mijn eigen inbreng weer, zelfs in de meest gunstige berekeningswijze.)


thx

Reclame