Domicilie adres bij ouders zetten

Fandc
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Domicilie adres bij ouders zetten

#1 , 20 aug 2023 15:05

Mijn partner en ik hebben de mogelijkheid om voor een lage huurprijs een woning te huren, het is echter niet mogelijk om ons domicilie adres daar te hebben.
Aangezien we nu een appartement huren kunnen we dus ook op onze huidige woonplaats onze domicilie niet laten staan.
Een oplossing zou kunnen zijn om ons domicilieadres bij mijn ouders te laten registreren, waar we dan feitelijk niet zouden wonen.
We vragen ons vooral af wat voor effect dit heeft op de situatie van mijn ouders, riskeren zij hierdoor bijvoorbeeld meer belasting te moeten betalen? Kan dit invloed hebben op hun wedde of (recht op) uitkering?
Mijn vader is net op pensioen, mijn moeder heeft momenteel recht op een uitkering.

LeenW
Berichten: 12860

#2 , 20 aug 2023 15:25

U kan uw domicilie niet vrij kiezen. Deze moet staan waar u feitelijk woont. Kan u toelichten waarom u denkt dat dit in uw geval niet kan?

Thomas_A
Berichten: 2335
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 aug 2023 16:31

Als huurders hun domicilie niet mogen zetten, betekent dat meestal niet veel goed.

Ofwel is de woning niet geschikt of vergund voor bewoning. Ofwel is voor één of andere niet koosjere reden de verhuurder daar gedomicilieerd.

Er kan inderdaad een effect zijn op uitkeringen als men samenwoont.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38614

#4 , 20 aug 2023 19:19

En op de plaats waar u werkelijk woont (verblijft dus) kan een GDW alles opschrijven omdat de verhuurder daar blijkt de wonen dus alles wat daar staat is dan wettelijk van hem.
Politie ken en mag u niet inschrijven bij de ouders en dan wordt u Ambtshalve geschrapt met alle juridische gevolgen . U wordt een niet - inwoner in BE . U moet alle boeten direct betalen- ziekenfonds op uw ongeldige EiD zorgen ook voor problemen enz enz.

Fandc
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 aug 2023 19:41

Bedankt voor de bezorgdheid maar er is helemaal niets louche aan hoor, het betreft een tijdelijke bezetting van een pand dat leegstaat, de organisatie die deze panden beheert kan geen officiële huurcontracten voorzien.

LeenW
Berichten: 12860

#6 , 20 aug 2023 19:45

Bedankt voor de bezorgdheid maar er is helemaal niets louche aan hoor, het betreft een tijdelijke bezetting van een pand dat leegstaat, de organisatie die deze panden beheert kan geen officiële huurcontracten voorzien.
Dat is van ondergeschikt belang t.o.v. de wetgeving, u moet zich daar domiciliëren.

Fandc
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 aug 2023 19:57

Dit omdat hier geen wettelijk kader rond bestaat natuurlijk.
Mijn vraag was eigenlijk vooral wat de gevolgen hierrond zijn rond inkomens, toch bedankt.

LeenW
Berichten: 12860

#8 , 20 aug 2023 20:09

Het al dan niet bestaan van een huurcontract staat los van de domicilie. Die moet steeds gezet worden op de feitelijke verblijfplaats. Uw vraag is bijgevolg niet meer relevant, het kan gewoon niet.

Franciscus
Berichten: 38614

#9 , 20 aug 2023 20:20

Zoiets dus
https://huurdersplatform.be/vhp/standpu ... ur/page/3/
Ook stad Antwerpen en provincie heeft dat gedaan om kraken te voorkomen. Was via Lancelot.

Waar antwoord van LeenW en andere blijven geldig

Terug naar “Andere”