makelaarscontract

yvesvsd
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

makelaarscontract

#1 , 12 aug 2023 13:53

wanneer in de overeenkomst voor bepaalde duur van zes maanden de aanvangsdatum en wanneer deze verstrijkt niet zijn ingevuld of, zoals in dit geval, staat er " die aanvangt op ..../..../2023 en verstrijkt op ..../..../2023, is de aanvangsdatum dan de datum van ondertekening?
grt

Franciscus
Berichten: 38616

#2 , 12 aug 2023 20:32

Lijkt me het enigste waar u kan op terugvallen.

Thomas_A
Berichten: 2335
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 aug 2023 20:53

Lijkt me 2 kanten te kunnen uitgaan.

Een rechter zou ook kunnen oordelen dat er geen geldige overeenkomst is, aangezien belangrijke kenmerken van de zaak niet bepaald zijn.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38616

#4 , 13 aug 2023 19:18

Serieus punt
https://plusmagazine.knack.be/recht-en- ... 56411.html

Maar ook " Larcier -intersentia ..geen verdere gegevens
Een contract zonder datum 'in dienst' is in principe een geldig contract, waardoor het ontbreken van deze datum er door een gebrek aan bewijzen over de verdere communicatie kan toe leiden dat u een opzegvergoeding moet betalen. Staat de exacte datum nog niet vast, vermeld dan liever “in dienst op uiterlijk datum x”.31 mei 2017 "

Er staat wel een datum op nl datum van tekenen en een makelaarscontract is in principe maanden.
Behoudens als makelaar zich niet houdt aan de wettelijke verplichtingen.

bosprocureur
Berichten: 6860

#5 , 13 aug 2023 20:29

Hebt u wel een getekend exemplaar van de overeenkomst in kwestie in uw bezit?


Let goed op volgende verplicht toe te passen vormvereiste :
" De datum en het precieze adres van de plaats (postcode, gemeente, straat, huisnummer) waar de bemiddelingsopdracht wordt afgesloten, moet steeds handgeschreven zijn door de consument. "

Rekening houdend met deze verplichting, zou ik durven te stellen dat een contract waarin de kliënt, uzelf dus, nog niet de datum + adres waar die handtekening geplaatst is, heeft ingevuld, gewoon niet of nog niet bestaat. Zonder meer.

Terug naar “Andere”