Recht van overgang

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

Recht van overgang

#1 , 15 apr 2024 12:25

Beste,

Ik heb sinds kort een stukje grond in huur waarop ik een paardenweide zou gaan maken.
Echter is dit stuk grond helemaal ingesloten door andere percelen van verschillende eigenaars.

Nu kwam er vandaag iemand om de omliggende percelen te maaien en deze geeft aan dat ik niet over de percelen zou mogen om tot op mijn stukje grond te geraken. Dat lijkt me natuurlijk niet helemaal juist, aangezien ik anders dus een stuk grond huur waar ik totaal niets mee zou kunnen doen?
Ik heb wel al gehoord over recht van overgang, maar heb er verder geen idee van hoe dit juridisch juist in zijn werk gaat.

Dus vandaar mijn vragen:
1. kan men mij verbieden om, over de andere percelen, tot op mijn grond te geraken?
2. Kan men mij verbieden dat mijn paarden over de andere percelen gaan om van/op de weide te geraken?
3. Hoe zit recht van overgang dan juist in zijn werk?

Hopelijk kan iemand mij zsm hiermee helpen, zodat ik weet wat ik kan/mag doen.

mava105
Berichten: 22275
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 apr 2024 12:39

Wat staat er in uw huurcontract?
Wat staat er in de eigendomsakte van uw verhuurder? Vraag daar een kopie van.
Mogelijk mag je enkel tijdens een periode vlak voor de maaibeurt niet over die grond omdat dan het gras wordt platgereden of getrapt

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 apr 2024 13:17

Wat staat er in uw huurcontract?
Wat staat er in de eigendomsakte van uw verhuurder? Vraag daar een kopie van.
Mogelijks mag je enkel tijdens een periode vlak voor de maaibeurt niet over die grond omdat dan het gras wordt platgereden of getrapt
In de eigendomsakte staat vermeld dat de grond bereikt kan/mag worden door een kort stukje over de andere percelen te wandelen. Er staat verder niet gespecifieerd of er een bepaalde periode is waarin dit wel/niet kan of mag.
Maar dan blijft wel de vraag of mijn paarden er overheen mogen wandelen om tot op de weide te geraken uiteraard

Reclame

mava105
Berichten: 22275
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 15 apr 2024 15:58


Maar dan blijft wel de vraag of mijn paarden er overheen mogen wandelen om tot op de weide te geraken uiteraard
Als er niets gespecifieers is wie of met wat medn over de grond mag, je daarover met uw paarden

Terug naar “Andere”