Verkoop huis

opa
Topic Starter
Berichten: 28

Verkoop huis

#1 , 29 aug 2016 13:35

Beste,

Mijn schoonmoeder 90 jaar is naar is naar een bejaarden residentie gegaan. Nu zouden haar drie kinderen haar huis willen verkopen en het geld op haar spaarrekening willen laten zetten, om zo de kosten te betalen. (vandaag is ze akkoord om haar huis te verkopen).
Maar nu is het zo dat hun moeder vandaag nog alles weet, maar morgen is ze al sommige dingen vergeten.
Stel er is een koper en na de reglementerende tijd moeten zij met hun moeder naar de Notaris gaan om de akte te ondertekenen.
Wat gebeurt er als moeder die dag zegt? ik verkoop mijn huis niet.
De koper heeft een lening aangevraagd,de notaris heeft een akte opgemaakt enz...
Wie betaald er al die kosten?

Mvg,
DS

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 29 aug 2016 13:53

De kosten zijn voor de verkoper in dat geval. De kopers kunnen nog wel de uitvoering van de koop via de rechtbank eisen en dat zal uw schoonmoeder niet kunnen tegenhouden.

Kali
Berichten: 762

#3 , 29 aug 2016 14:56

Volgens mij kan u dit vermijden door nu (terwijl u schoonmoeder akkoord is ) een notariële volmacht te laten tekenen voor de verkoop.

Reclame

opa
Topic Starter
Berichten: 28

#4 , 29 aug 2016 18:06

LeenW en kali bedankt voor jullie antwoord

opa
Topic Starter
Berichten: 28

#5 , 01 sep 2016 16:24

Kali,
Contact opgenomen met notaris en het is zoals u hierboven schrijft (met een notariële volmacht ).
Hebben een afspraak met notaris gemaakt.
Nogmaals bedankt.

Kali
Berichten: 762

#6 , 01 sep 2016 21:57

Graag gedaan ;-)

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 01 sep 2016 22:21

Misschien best ook een testament (reservatair gedeelte) en iemand of meerdere personen die haar wettig vertegenwoordiger worden.
Heb dat ook gedaan op aangeven van notaris voor een aangetrouwde nicht...ik kon haar dan vertegenwoordigen op de VME's en mee stemmen.
War nog belangrijker was in zorgcentrum moest men rekening houden met wat ik zei ( daar was er geen probleem) maar in ziekenhuis wel wilde allerlei zaken doen terwijl er al duidelijk met haar dokter en haar afgesproken was wat ze nog wilde en niet wilde.

opa
Topic Starter
Berichten: 28

#8 , 02 sep 2016 15:34

Franciscus,
Dit lijkt mij ook geen slecht idee, zal het voorleggen aan mijn vrouw haar zus en haar broer.

opa
Topic Starter
Berichten: 28

#9 , 20 sep 2016 14:43

Ze zijn vandaag naar de notaris geweest, deze heeft een notariële volmacht opgemaakt, en ook een een testament (reservatie gedeelte) voor de drie kinderen , daarmee zou alles in orde zijn.
Nogmaals dank aan LeenW, Kali en Franciscus.

Terug naar “Andere”