Bouwovertreding

mjers
Berichten: 1788

Re: Bouwovertreding

#16 , 29 apr 2016 10:24

[
Waarom zou het feit dat het water blijft staan (op het andere erf, belangrijke info) de functie van het terrein veranderen?
..
Zou jij graag hebben, nadat je veel geld hebt uitgegeven aan uw droomhuis, dat na iedere regenbui uw tuin onder water loopt en in een modderpoel veranderd, en dit doordat uw buurman (of beide buren) hun grond hebben opgehoogd (al was het maar 30 cm)?
Beste mava,
Ik heb ondertussen al 3 keer gezegd dat die mensen moeten zorgen voor een oplossing van het water... Nogal logisch dat dit niet toegelaten is ==> zie mijn eerdere posts.
Als er geen waterafvloeiing meer is en de verhoging is "beperkt" zie ik geen probleem.

Indien jij dan nog wel een probleem ziet dan hoor ik het graag...?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3525
Juridisch actief: Nee

#17 , 29 apr 2016 13:37

Akkoord, maar ik zeg ook duidelijk dat die mensen een oplossing moeten vinden voor de afvloeiing... Als ze dat doen is er geen functieverandering en zie ik geen problemen...
Ook dan blijft het vergunningsplichtig. Het is net om dergelijke lapmiddelen en gepruts te voorkomen dat men dit vergunningsplichtig gemaakt heeft.

Maar voor alle duidelijkheid, mogelijk hebben de eigenaars van de betreffende percelen dit gedaan met vergunning. Aan de TS om dit na te gaan.

mjers
Berichten: 1788

#18 , 29 apr 2016 17:32

Akkoord, maar ik zeg ook duidelijk dat die mensen een oplossing moeten vinden voor de afvloeiing... Als ze dat doen is er geen functieverandering en zie ik geen problemen...
Ook dan blijft het vergunningsplichtig. Het is net om dergelijke lapmiddelen en gepruts te voorkomen dat men dit vergunningsplichtig gemaakt heeft.

Maar voor alle duidelijkheid, mogelijk hebben de eigenaars van de betreffende percelen dit gedaan met vergunning. Aan de TS om dit na te gaan.
Ik ben ook wel van mening dat die personen een vergunning gaan hebben, maar wil hier toch nog wel eens op.doorgaan...

Ik ga ervan uit dan u de wetgeving ook wel kent... Maar waar leest u dat dit vergunningsplichtig zou zijn?
Wat ik er uit begrijp:

Er is een vrijstelling als het om een niet aannemelijk verhoging gaat ( rechtspraak leert ons lager dan 0,5m) en als men de natuurlijke waterloop tussen percelen niet belemmert...

Als men dus een oplossing vind voor de waterafvloeiing op het andere perceel dan is er geen vergunning nodig...

Volgens u dus wel? Dit zou voor mij nieuwe informatie zijn...
Kunt u dit staven?

Reclame

Terug naar “Andere”