bouwvergunning nodig?

alfavito
Topic Starter
Berichten: 57

bouwvergunning nodig?

#1 , 27 nov 2015 12:25

Dag allemaal

Ik heb een appartement gekocht die in 2 delen gespiltst is: kleine kamer (met douche en toilet) op tussenverdieping en eigenlijke appartement op 3de.

Nu ik zou graag enkel het eigenlijke appartement verhuren en die tweede deel die zich op tussenverdieping bevindt voor stock gebruiken (of logeerplaats voor mijn gasten). Mag dat? Moet er een vergunning voor aangevraagd worden? Nog eens ik ga dat deel niet verhuren.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 nov 2015 15:42

Als je een deel van uw woning als bergplaats gebruikt, heb je hiervoor geen vergunning nodig., evenmin voor een logeerkamer. Je mag wel geen huur vragen.

alfavito
Topic Starter
Berichten: 57

#3 , 27 nov 2015 16:31

Als je een deel van uw woning als bergplaats gebruikt, heb je hiervoor geen vergunning nodig., evenmin voor een logeerkamer. Je mag wel geen huur vragen.
Bedankt!

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 29 nov 2015 09:45

“Art.4.2.1.Niemand mag zonder voorafgaande stedenbouwkundige vergunning :...7° een woning opsplitsen of in een gebouw het aantal woongelegenheden die hoofdzakelijk bestemd zijn voor de huisvesting van een gezin of een alleenstaande wijzigen, ongeacht of het gaat om een eengezinswoning, een etagewoning, een flatgebouw, een studio of een al dan niet gemeubileerde kamer;...”(15 MEI 2009. - Vlaamse codex ruimtelijke ordening).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”