nieuwe aanvraag terwijl er nog een bouwmisdrijf loopt

Guy Larisch
Topic Starter
Berichten: 1

nieuwe aanvraag terwijl er nog een bouwmisdrijf loopt

#1 , 23 jul 2015 10:04

Beste forumbezoekers,

Reeds een aantal jaren ondervinden wij sterke rookhinder als gevolg van een bouwmisdrijf door onze buren. Na dit eerst onderling proberen op te lossen, zijn wij uiteindelijk na 5 jaar ten einde raad overgegaan tot het laten opstellen van een PV (er waren naast de klachten i.v.m. de rookgasafvoer ook esthetische gevolgen).

Een regularisatie aanvraag volgde, waarna mijn bezwaarschrift ongegrond werd verklaard door de gemeente (onze gemeente is stedenbouwkundig ontvoogd).

Hierop heb ik beroep ingediend bij de bestendige deputatie van de provincie. Hier werd wel gehoor gegeven aan mijn probleem en het beroepschrift werd gegrond verklaard. Na een hoorzitting werd de bouwvergunning toegekend (als gevolg van de regularisatie) enkel als er voldaan werd aan twee voorwaarden:

Er moest op de hoorzitting een keuringsattest werden voorgelegd m.b.t. de plaatsing rookgasafvoer
Een beschadigde gemene muur (esthetische gevolgen) moest worden hersteld (dakrand, voegen, enz ... )
(volgens de provincie zouden ze voor deze bovenstaande voorwaarden twee jaar de tijd krijgen)

Na meer dan een jaar is nog aan geen van beide voorwaarden voldaan ... . Er is in gans het verhaal geen enkele keer sprake van een constructieve medewerking van de buur.

Nu hangt er wel een nieuwe aanvraag tot stedenbouwkundige vergunning uit voor een nieuw project.

Mijn vraag: Kan het als een vorige regularisatie niet is afgerond (ik beschouw dit dan nog bouwmidrijf), dat er een nieuwe bouwvergunning wordt toegekend?

Mvg Guy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 25 jul 2015 06:02

Als het gaat over een rookafvoer van een gasbrander die de "verdunningsnorm" niet restecteert (ttz te dicht bij opengaande ramen etc) dan kan je een gasinstallateur vragen om op te treden: hij toont aan dat de verdunningsberekening niet klopt en er dus geen goedkeuringsattest mocht gegeven geworden geweest zijn, belt vervolgens de politie die er normaliter de brandweer bij haalt om uiteindelijk de netbeheerder te vorderen om de gas af te sluiten tot het attest in orde is. t Moet natuurlijk een installateur met "karakter" zijn want geliefd maakt hij hem daar niet mee. Logischerwijs gaat hij je hiervoor kosten aanrekenen die je dan (via procedure) kan proberen terugvorderen.

Reclame

Terug naar “Andere”