scheiding met buren

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

scheiding met buren

#1 , 19 jun 2015 16:24

Er is een scheiding met platen langs de grond en palen tussen twee huizen. Aan mijn kant staan houten panelen als afscheiding op privé terrein. De nieuwe eigenaar van ander huis wil die afscheiding niet hoewel hij mij niet moet betalen. Hij gaat een afscheiding maken op de gemeenschappelijke scheiding waarvan hij al enkele platen en palen heeft uitgedaan. Mijn platen liggen vast met een groen ijzerdraadje in het midden van e gemeenschappelijke palen en door de helft van de palen zodat ze goed vast staan. Nu hangen de laatste platen waar hij de palen van weggenomen heeft te bewegen en veel kans dat ze breken.
Mag de gebuur de palen wegnemen en mag hij binnenkort de scheidingspalen wegdoen om op die plaats een scheiding te zetten op zijn kosten weliswaar.

Mijn platen kunnen dan niet meer vast gemaakt worden of mag dat aan zijn platen dan aangezien hij mijn deel van de scheiding gebruikt????

dank Yvonna

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Berichten: 2507

#2 , 19 jun 2015 16:29

Indien U daar niet mee akkoord bent, dan moet uw buurman die bestaande gemeenschappelijke afscheiding laten staan. Maar hij kan wel op zijn eigen grond er vlak tegen zijn eigen afscheiding zetten. Men mag zonder vergunning een afscheiding van 2 meter hoog zetten op de eerste dertig meter na de woning.

U heeft nu houten platen staan, wat gaat uw buurman zetten?

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

#3 , 19 jun 2015 17:00

Ik weet nog niet welke platen hij gaat zetten.Hij heeft juist gezegd dat hij wacht op een prijsopgave omdat ik klaagde dat mijn platen daar maar los staan .
Ik wilde al zoveel mogelijk informatie krijgen omdat ik verwacht dat hij ineens alles zal wegnemen en beginnen plaatsen zonder mij erover te spreken.
een tijdje geleden had ik voorgesteld om alles nog een drietal jaren zo te laten omdat mijn platen nog heel goed zijn. En dat we dan een gemeenschappelijke afsluiting konden plaatsen op de scheidingslijn maar hij luistert wel maar zegt niet wat hij gaat doen.
het zou wel idioot zijn om drie afsluitingen naast elkaar te zetten bij een rijhuis. maar ja ???? om dan maar te zwijgen van het onkruid die ertussen zal groeien en waar we niet zullen aan kunnen.

bedankt voor uw antwoord.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 19 jun 2015 19:53

Was de bestaande afsluiting gemeenschappelijk? Indien ja, mocht hij er niets aan doen zonder uw toestemming.
Hij zal nu ook de nieuwe afsluiting volledig op zijn kosten moeten plaatsen. De nieuwe afsluiting is dan eveneens gemeenschappelijk, zeker als ze op de scheidingslijn staat.

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

#5 , 20 jun 2015 04:06

mava 105

Hartelijk dank voor uw antwoord.Ik heb het afgedrukt zo kan ik het hem voorleggen.
Groetjes yvonna

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

#6 , 05 jul 2015 14:43

Graag nog wat raad aub
De platen van de buur zijn geplaatst en er zal wel iets anders boven komen voor mij geen probleem door jullie raad.Maar door de oude platen weg te nemenwas de aarde bijmij ook weg. Geen probleem als de nieuwe platen er staan. maar vooraan heeft hij bij hem aarde weggenomen zodat het bij hem een stuk lager ligt en daardoor ook tot bij mij de aarde weg is.Hij zou dus moeten achter de platen aarde bijvoegen bij mij. Ik hoop dat hij dit zal doen.maar ik zou willen weten indien dit niet gebeurt of ik de verzekering daar moet van op de hoogte stellen of de politie verwittigen.
Sorry maar met alles wat ik hier al meegemaakt heb met dit huis die op 4 jaar van drie eigenaars verandert is.waarvan ieder een stukje aan verbeterde en allemaal middel vonden om het mijne kapot te maken. Daardoor ben ik graag wat voorbereid.

De eerst koper nam een stuk weg van mijn privé afsluiting om een muur te plaatsen bij hem om de keuken te vergroten
De tweede maakte vuurtje tussen de woningen en naast mijn houten afsluiting;Die vloog in brand samen met plastiek goot van chaletje
en nu deze zorgt ook voor problemen.

groetjes yvonna

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 05 jul 2015 16:06

Verzekering noch politie zullen zich daar mee bezighouden. AS sturen naar gebuur, en vragen dat de aarde aan uw kant wordt bijgevuld. Indien geen gevolg: Vrederechter

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

#8 , 06 jul 2015 16:01

Mava 105

Vriendelijke dank voor uw informatie.Voor het ogenblik word daar niets gedaan ,maar als ik zie dat ze verder afsluiten zal ik hen eerst aanspreken.

Groetjes Yvonna

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

#9 , 09 jul 2015 06:10

Iedereen vriendelijke dank voor de hulp.
Alles is op vriendelijke manier opgelost met buur. Heerlijk
Yvonna

Terug naar “Andere”