Inzage in bezwaarschriften mogelijk bij bouwaanvraag?

Frederik85
Topic Starter
Berichten: 5

Inzage in bezwaarschriften mogelijk bij bouwaanvraag?

#1 , 20 mei 2015 11:34

Ik heb recent een bouwaanvraag ingediend waarvoor een openbaar onderzoek vereist is. Ik verwacht minstens 1 bezwaarschrift. Kan ik na het afloop van het openbaar onderzoek inzage krijgen bij de gemeente in alle ingediende bezwaarschriften?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Cubes
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee
Locatie: Limburg

#2 , 20 mei 2015 12:06

absoluut.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 20 mei 2015 12:10

Maar je kan natuurlijk altijd proberen te weten te komen wie er bezwaar heeft ingediend en wat dit bezwaar inhoudelijk bevatte.
Daartoe zal je een brief moeten sturen naar de betrokken gemeente en vragen om inzage te krijgen in het bouwdossier.
De ambtenaar bevoegd inzake openbaarheid van bestuur zal dan hierop een antwoord dienen te formuleren waarbij al dan niet op dit verzoek tot inzage zal worden ingegaan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Cubes
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee
Locatie: Limburg

#4 , 20 mei 2015 12:16

Indien Frederik de bouwheer is kan hij ten allentijde bij de gemeente de bezwaarschriften opvragen. Het zou wel kunnen dat kopies nemen geweigerd wordt, dat hangt een beetje van de ambtenaar af. Indien mij dit geweigerd werd nam ik altijd foto's van de bladzijden... beetje stomme regel.

Frederik85
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 20 mei 2015 14:51

Bedankt voor de reacties!
Maar je kan natuurlijk altijd proberen te weten te komen wie er bezwaar heeft ingediend en wat dit bezwaar inhoudelijk bevatte.
Dat is mijn bedoeling.

Ik ben de bouwheer, Cubes. Die regel van de kopies is inderdaad nutteloos als je dan wel foto's mag nemen :lol:

Terug naar “Andere”