Einde vruchtgebruik (door dood van de vruchtgebruiker)

Onion
Topic Starter
Berichten: 1

Einde vruchtgebruik (door dood van de vruchtgebruiker)

#1 , 22 feb 2015 00:00

Geachte,

Deducerend uit art. 617 B.W. blijkt dat vruchtgebruik eindigt door o.a. : "de dood van de vruchtgebruiker".
Mijn vraag is - ervan uitgaande dat de relatie tussen naakte eigenaar en vruchtgebruiker (wegens familiale twitsen) gedurende vele jaren vertroebeld (tot zelfs geen contact meer gedurende jaren)- hoe de naakte eigenaar te weten kan komen dat de vruchtgebruiker overleden is. Concreet stel ik me de vraag of het 'overlijden van de vruchtgebruiker' wordt meegedeeld door de notaris of is het aan de naakte eigenaar om dit zelf vast te stellen.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 22 feb 2015 00:42

Je bent naakte eigenaar van een woning, en je weet niet of de bewoner die het vruchtgebruik heeft dood is of niet?

Dan ben je niet goed bezig dacht ik.

Highfield
Berichten: 75
Juridisch actief: Ja
Locatie: Aarschot
Contacteer: Website

#3 , 19 mar 2015 10:22

Geachte,

Deducerend uit art. 617 B.W. blijkt dat vruchtgebruik eindigt door o.a. : "de dood van de vruchtgebruiker".
Mijn vraag is - ervan uitgaande dat de relatie tussen naakte eigenaar en vruchtgebruiker (wegens familiale twitsen) gedurende vele jaren vertroebeld (tot zelfs geen contact meer gedurende jaren)- hoe de naakte eigenaar te weten kan komen dat de vruchtgebruiker overleden is. Concreet stel ik me de vraag of het 'overlijden van de vruchtgebruiker' wordt meegedeeld door de notaris of is het aan de naakte eigenaar om dit zelf vast te stellen.

Mvg
Als u familie bent, hebt u voldoende belang om u te wenden tot de gemeente waar de persoon woont om te vernemen of er een overlijdensakte werd uitgereikt. Ook een notaris kan u hierbij helpen.

Reclame

Terug naar “Andere”