schapen in tuin

gorens
Topic Starter
Berichten: 180

schapen in tuin

#1 , 27 feb 2015 22:52

ik kom te vragen n of mensen in een woonwijk in hun tuin schapen mogen houden ?

mijn buren zijn van vreemde afkomst en hebben in hun tuin schapen staan.
dat niet alleen, maar de hele nacht liggen die schapen te jammeren .

niet echt gezellig dus

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 27 feb 2015 22:59

maar de hele nacht liggen die schapen te jammeren

Ze zullen niet tevreden zijn.
Plezante schapen blaten.
Laatst gewijzigd door roharro op 27 feb 2015 23:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Lancelot
Berichten: 12

#3 , 27 feb 2015 23:00

Navragen bij je gemeente. Desnoods naar het vredegerecht.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 27 feb 2015 23:00

Hoeveel schapen?
Landelijk of stedelijke agglomeratie?

Overlast kan altijd worden vastgesteld.
Voor nachtlawaai - waar in feite geen uren voor staan neem te men 22-06 ...men zou nacht ook kunnen definiëren als een uur na zonsondergang tot een uur voor zonsopgang volgens KMI.

Los van feit hebben ze een hok - wat bij regen en wind en sneeuw
Wat met afvoeren mest?
Reukhinder enz enz

eylis
Berichten: 8842

#5 , 28 feb 2015 08:54

ik kan het even niet laten maar, of de buren nu van vreemde, interstellaire of bekende afkomst zijn, dat doet niet erg terzake. Het houden van schapen in een woonomgeving is het probleem/onderwerp.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 feb 2015 11:30

Schapen die men geen aandacht heeft en voldoende eten hebben bleiten niet.

Een schaap die te vertrouwd word met zijn bazen bleiten om aandacht, dus die schapen een paar dagen geen speciale aandacht geven en die zijn muis stil.

Wij hebben ook vier ras schappen, zwart met een wit voorhoofd en witte staart en witte hoeven.
En ook in een woonwijk, 3500m² gras
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis
Berichten: 8842

#7 , 28 feb 2015 13:00

ik denk nu ook we dat je wat schapen mag houden op een tuingazon. zoas je ook geitjes, chinese hangbuikzwijntjes of Apaca's kan houden in een gewone tuin.
Zonder veel extra bijvoeding in het groeiseizoen kan/mag je (vanuit het "dierbeschermelijke" standpunt) tot 15 schapen houden op 1 hectare. Een 4tal schapen op een flinke tuingazon met wat bijvoeding kan dus.

chantika
Berichten: 961

#8 , 28 feb 2015 13:15

Heb geduld tot Juli 17 einde van de ramadam.

Datum is bij benadering kon de juiste voor België niet vinden.

jef007
Berichten: 1683

#9 , 28 feb 2015 14:50

schapen die voldoende gras te beschikking hebben en die NIET bijgevoederd worden, zullen niet blaten ( eigen ondervinding)
als je er constant naartoe loopt met korrels en een stuk brood, zullen ze elke keer blaten als ze je zien of horen ( ook al staat het gras 30 cm hoog)
(geen juridische maar wel deskundige uitleg)

tira00
Berichten: 929

#10 , 28 feb 2015 15:36

En als ze krols, loops (weet ik veel hoe het bij schapen noemt) worden?

eylis
Berichten: 8842

#11 , 28 feb 2015 16:17

we gaan helemaal offtopic, vrees ik, maar ooien zijn 20 dagen dekrijp per cyclus en dat tot 2 à 3 maal per seizoen.
Geluid maken ze dan niet hoor.
Dat heb ik in onze schapenwei nog nooit gehoord.
Ik denk dat de schapen (zoals al in meerder posts hierboven gemed) te handtam gemaakt zijn en dus steeds om voedsel willen bedelen...

gorens
Topic Starter
Berichten: 180

#12 , 01 mar 2015 10:05

die schapen in de tuin van mijn buren. ik woon in een villa wijk, ik woon in een villa dat in opgemaakt in twee verdiepen, beschreven als twee appartementen.
het ligt in een woonwijk in Nossegem. Nossegem is een hele rustige buurd.

die mensen hebben sinds een paar maanden in hun tuin een aantal schapen staan, voor thuis slachting voor hun famillie feesten.
spijtig dat ik gene foto,s mag posten want ik hebt alles op GSM staan. die schapen jammeren de heel nacht door.
dat niet alleen, die oude man heeft daar achter ons een oud huisje gekocht, heeft die totaal afgebroken, en heeft met famillie 3 kleine challets naast elkaar gebouwd.

aan 3 kleine challets hebben die een zelfgemaakte schouw gebouwd, hun tuin is een grote vuilnisbelt. alles wat daar ligt verbranden die.
elke dag stinkt de buurt naar rook verbranding. hebt alles op GSM video staan. ik ben van plan dit op You-Tube te plaatsen.


ik kom dit hier niet vertellen uit boosheid , of dat die mensen mij niet aanstaan, maar ik zeg werkelijk zoals het is.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 01 mar 2015 10:55

Je kan met uw GSM toch altijd langs gaan bij de vrederechter ipv het gewoon op You tube te zetten.

chantika
Berichten: 961

#14 , 01 mar 2015 10:55

hebt alles op GSM video staan. ik ben van plan dit op You-Tube te plaatsen.

,
Zou je niet beter op de gemeente navraag doen of alles vergund is? Aangifte doen van afvalverbranding en geluidsoverlast. Het is daarbij niet nodig te vermelden dat die mensen van vreemde origine zijn.

jef007
Berichten: 1683

#15 , 01 mar 2015 15:28

als die schapen 's nachts ook blaten, dan zitten ze zonder gras om te eten
misschien dan één of andere dierenwelzijn organisatie inschakelen?

Terug naar “Andere”