Domicilie

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

Domicilie

#1 , 26 feb 2015 16:29

Ik had al eens een vraag hierover gesteld, maar de situatie is wat veranderd en de topic is al oud.

Dus volgende situatie:

wij hebben onze woning verkocht en bouwen een nieuwbouwwoning.
Echter moeten wij nog tot augustus dit jaar er blijven wonen om recht te hebben op een klein beschrijf.
Ons oorspronkelijke plan was om onze domicilie te laten staan en al te verhuizen zodat we voldoen aan de verplichte 3 jaar. (klein beschrijf)
Maar op dit forum werd mij dit sterk afgeraden.

De kopers zetten in mei hun domicilie bij ons. Onze woning zal tegen dan nog niet bewoonbaar zijn. Dus gaan we 3 maanden samenwonen met de kopers. Zowel ik als mijn vrouw werken beiden full time en zullen s'avonds en in het weekend moeten werken aan onze nieuwe woning. Dus zuller we er enkel maar komen om te slapen en af en toe eens te eten.

Is bovenstaande situatie wettelijk of zien jullie hier problemen in? En moeten wij aanwezig zijn als de wijkagent langskomt voor de kopers?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 26 feb 2015 16:52

Het probleem is dat U tijdelijk zal wonen in een meergezinswoning. Het zou kunnen dat de gemeente dit niet toe laat.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 26 feb 2015 20:03

En dat als u financiële problemen moest krijgen of omgekeerd, de deurwaarder AL de meubels zal komen opladen van beide gezinnen.

Reclame

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#4 , 27 feb 2015 07:37

Dat van een meergezinswoning zal wel geen probleem zijn. Wij hebben jaren bij mijn ouders gewoond. Niemand die er iets op tegen had of ook maar het woord meergezinswoning vermelde.

Al onze meubels kopen wij binnenkort toch nieuw aan. Dus ik zie ook geen problemen.

Alvast dank voor de reacties, maar ik neem aan dat bovenstaande regeling (behalve bovenstaande opmerkingen) geen probleem zal zijn.

Terug naar “Andere”