niet aangifte btw aangite nieuwbouw 106.3

Hulda dark
Topic Starter
Berichten: 1

niet aangifte btw aangite nieuwbouw 106.3

#1 , 13 okt 2014 22:14

Beste, wij wonen reeds één jaar en een paar maanden in onze nieuwbouw woning, vorig jaar correct aan kadaster aangegeven, en een brief ontvangen met de "betekening van ons Kadastraal Inkomen"
Echter wat wij niet wisten is dat we een btw aangifte moesten doen en dit op eigen initiatief.Normaliter krijg je de documenten opgestuurd die je moet invullen, maar wij hebben nooit iets gekregen, maar blijkbaar moet je het zelf maar weten.

Mijn vraag is de volgende:
- doe ik best alsnog aangifte ( ook al is dit meer dan 1 jaar te laat) of wacht ik af
- is er een verjaringstermijn voorzien door de wetgever, ook bij niet indiening van de BTW?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart 01
Berichten: 153

#2 , 13 okt 2014 23:01

U moet die aangifte binnen de drie maand na de betekening van het kadastraal inkomen indienen.
Normaal heeft u bij het indienen van de bouwvergunning (dus al een paar jaar terug) een aangifte 106.30 toegestuurd gekregen. Het is zeer onwaarschijnlijk dat u dit niet zou gekregen hebben.

De praktijk leert dat de administratie eerst vriendelijk een rappel stuurt. Soms nog een tweede. Vanaf de derde wordt standaard een boete opgelegd, soms tot 2.500 €. Zelfs na het toekennen van een boete bent u nog verplicht deze aangifte in te dienen.
Dit zal de kans niet krijgen om te verjaren (voor zover het W BTW dit al zou toestaan).

Los daarvan zal het uw dossier waarschijnlijk niet veel goed doen als u hardnekkig zou blijven weigeren de aangifte in te dienen. Mijn inziens zet u dan ook best zelf orde op zaken.

U kan het formulier hier terugvinden: https://eservices.minfin.fgov.be/myminf ... ode=inline" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Andere”