Beste,
Wij zitten met het volgende probleem waarbij ik mij al een beetje wil voorbereiden op mogelijke escalaties, discussies.
We ondervonden een probleem met onze wagen welke volgens ons aan de motor lag. Deze haperde, schokte en trok niet zo goed meer op.
Deze hebben we dus binnen gedaan bij de garage om dit te laten na kijken.
Later kregen we telefoon met de melding dat de distributieriem defect was en vervangen diende te worden. Dit zou een 1000€ zijn inclusief groot onderhoud. Hiervoor hadden we ons akkoord gegeven omdat de garagist ook zie dat dit normaal was, en de auto voor de rest nog in goede staat is.
een tweetal dagen later en na het vervangen van de distributieriem kregen we opnieuw telefoon met de melding dat ook de joint de culasse defect was. Deze kosten zouden dan weer oplopen naar een 1200€.
Daar het een oudere auto is, en als we hadden geweten dat deze kosten zo zouden oplopen, dan zouden we deze werken uiteraard niet hebben laten uitvoeren. En hadden we wel geopteerd voor een nieuwe/2de handse wagen.
Nu heb ik ondertussen geïnformeerd bij een bevriend ex-garagist nu leerkracht automechanica, en volgens hem werd er initieel een foute diagnose gesteld. Als de distributieriem kapot zou zijn, dan start de auto namelijk niet...
De garagist is nu aan het proberen van een nieuwe/2de hands wagen aan ons te verkopen. Maar hij weet niet goed wat hij voor de oude nog kan geven. Omdat ze hiervoor al zoveel kosten hadden ingestoken.
We voelen nu dus dat ze proberen van ons voor deze kosten te laten opdraaien.
Mijn vraag is dus of we hier iets aan kunnen doen door eventueel onze rechtsbijstand aan te spreken?
Alvast bedankt,
Jan Schroeven