Steeds dezelfde fietsen voor de garagepoort

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

Steeds dezelfde fietsen voor de garagepoort

#1 , 04 nov 2010 10:59

Situatie:

Ik huur een gelijkvloers appartement met aan de achterkant 2 garageboxen en een overdekte, afgesloten fietsenstalling (houten hokje).
Mijn garagebox ligt naast de fietsenstalling.

Sinds kort zijn er nieuwe bovenburen, die constant hun fietsen (soms ook die van hun vrienden) tegen mijn garagepoort zetten.
Denk dat het record een bergje was van een tiental fietsen :evil:

Heb hun er al over aangesproken waarom ze het fietsenhok niet gebruiken, is er immers maar 2 meter naast.
En dat het voor mij zeer vervelend was om telkens die fietsen te moeten verplaatsen.

Antwoord: ge moet met uw fikken van ons gerief afblijven, of ge krijgt wa lappen. Of we geven u aan bij de politie omdat je aan onze spullen zit.

Zou ik hiervoor eens de politie bellen om de fietsen te "takelen"? (ze zullen nogal lachen denk ik)
Of rijdt ik er eens over?

Heb de indruk dat wat ik ook doe, ik aan het kortste eind zal trekken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8848

#2 , 04 nov 2010 11:32

Even een kleine inspanning. Gebruik even ook de garage niet.
Zet twee paaltjes van 1 meter aan weerszijden van het garagepoortje (10 cm ervoor)
span daar twee koorden tussen (één beneden en één boven)
span tussen die koorden ouderwetse vliegenvangerstrips van boven naar beneden (je weet wel van die enge kleefdingen)
de fietsen zullen daar niet meer tegengezet worden :-)

lawyer
Berichten: 15

#3 , 08 nov 2010 19:41

Zij mogen wettelijk gezien uw uitrit niet verhinderen, hoe dan ook. Staat in wegverkeersreglement. Misschien extra eens een bordje hangen.
Desnoods politie erbij halen om vaststellingen te doen en klacht indienen + vermelden van fysieke dreiging.
Maar misschien eerst de vraag aan de politie eens met de buren te gaan praten.
Met een goede wijkagent moet dat mogelijk zijn. Deze kan dreigen met desnoods de fietsen op te laden.

Reclame

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#4 , 08 nov 2010 20:38

Zij mogen wettelijk gezien uw uitrit niet verhinderen, hoe dan ook. Staat in wegverkeersreglement.
kleine rechtzetting
Artikel 1. Toepassingsgebied

Dit reglement geldt voor het verkeer op de openbare weg en het gebruik ervan, door voetgangers, voertuigen, trek-, last- of rijdieren en vee.
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

digo
Berichten: 12

#5 , 10 nov 2010 11:48

Google eens op veldwetboek 87 8

Franciscus
Berichten: 38660

#6 , 10 nov 2010 18:46

zelfde verhaal zoek maar op wielklem in dit forum

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”