Probleem fout diagnose garage

jan.schroeven
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Probleem fout diagnose garage

#1 , 29 apr 2016 16:37

Beste,

Wij zitten met het volgende probleem waarbij ik mij al een beetje wil voorbereiden op mogelijke escalaties, discussies.

We ondervonden een probleem met onze wagen welke volgens ons aan de motor lag. Deze haperde, schokte en trok niet zo goed meer op.
Deze hebben we dus binnen gedaan bij de garage om dit te laten na kijken.

Later kregen we telefoon met de melding dat de distributieriem defect was en vervangen diende te worden. Dit zou een 1000€ zijn inclusief groot onderhoud. Hiervoor hadden we ons akkoord gegeven omdat de garagist ook zie dat dit normaal was, en de auto voor de rest nog in goede staat is.

een tweetal dagen later en na het vervangen van de distributieriem kregen we opnieuw telefoon met de melding dat ook de joint de culasse defect was. Deze kosten zouden dan weer oplopen naar een 1200€.

Daar het een oudere auto is, en als we hadden geweten dat deze kosten zo zouden oplopen, dan zouden we deze werken uiteraard niet hebben laten uitvoeren. En hadden we wel geopteerd voor een nieuwe/2de handse wagen.

Nu heb ik ondertussen geïnformeerd bij een bevriend ex-garagist nu leerkracht automechanica, en volgens hem werd er initieel een foute diagnose gesteld. Als de distributieriem kapot zou zijn, dan start de auto namelijk niet...

De garagist is nu aan het proberen van een nieuwe/2de hands wagen aan ons te verkopen. Maar hij weet niet goed wat hij voor de oude nog kan geven. Omdat ze hiervoor al zoveel kosten hadden ingestoken.

We voelen nu dus dat ze proberen van ons voor deze kosten te laten opdraaien.

Mijn vraag is dus of we hier iets aan kunnen doen door eventueel onze rechtsbijstand aan te spreken?

Alvast bedankt,
Jan Schroeven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 29 apr 2016 16:51

U bevriend ex-garagist nu leerkracht automechanica heeft het bij het juiste eind, garage heeft foute diagnose gesteld.
een tweetal dagen later en na het vervangen van de distributieriem kregen we opnieuw telefoon met de melding dat ook de joint de culasse defect was. Deze kosten zouden dan weer oplopen naar een 1200€.
Heeft de motor warm gelopen, anders denk ik dat deze diagnose ook niet klopt.
Rijd de wagen nu goed, of is het defect er nog.

Als die garagist nog geen degelijk diagnose kan stellen, zou ik er zeker geen andere kopen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

jan.schroeven
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 apr 2016 17:00

We zijn de wagen nog niet gaan terughalen. Deze staat nog in de garage.
Ben mij gewoon aan het voorbereiden op wat er komen zal..

Mijn vriend vertelde mij ook al om daar zeker geen nieuwe wagen te kopen

Reclame

Karanog
Berichten: 141

#4 , 29 apr 2016 17:22

Als de distributieriem stuk is, start de motor inderdaad niet.

Maar de riem kan ook versprongen zijn,
http://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Dis ... ibutie.htm

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 apr 2016 17:30

Maar de riem kan ook versprongen zijn
Dit heb ik ook ooit eens gehoord, maar ik denk daar toch het mijne over, daar de kleppen zeer juist moeten afgesteld staan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”