geld geleend aan iemand in goed vertrouwen. hoor niks terug.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: geld geleend aan iemand in goed vertrouwen. hoor niks te

#46 , 31 mar 2015 16:59

Je mag ons steeds het vervolg op de zaak laten weten. Altijd interessant om te horen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#47 , 31 mar 2015 17:27

Sloeberken, klacht is sindsdien ingediend hoor. Hoe zit met opvolging hoor ik morgenvroeg.
Politie kan enkel u verklaring opsturen naar parket.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

january_song
Topic Starter
Berichten: 48

#48 , 01 apr 2015 09:48

Is doorgestuurt... mevrouw haar echte identiteit is achterhaalt zei de politie me (dankzij haar klacht wegens stalking een paar uur voor ik klacht indiende voor oplichting - dom van haar). Meer kan ik niet doen dan afwachten. Nogmaals het geld kan inmiddels min of meer "me gestolen worden" (lolz), is om verdere/huidige oplichtingstoestanden te voorkomen aangezien ik wel zie dat ze op allerlei datingsites actief is op zoek naar nieuwe slachtoffers.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#49 , 01 apr 2015 11:38

Niet vergeten u te registreren als slachtoffer bij het parket.

january_song
Topic Starter
Berichten: 48

#50 , 10 apr 2015 17:25

Sloeberken, klacht is sindsdien ingediend hoor. Hoe zit met opvolging hoor ik morgenvroeg.
Politie kan enkel u verklaring opsturen naar parket.
Is gedaan.. de politie was trouwens blij met het rapporteren van de klacht in tegenstelling tot wat u vermelde. Oplichters gaan ook vaak voor grotere bedragen.

Vergeet ook niet dat haar valse klacht voor "afpersing" ook geld/tijd kostte te Antwerpen met mijn wederwoord in mijn stad.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#51 , 10 apr 2015 18:52

Politie zal of kan nooit tussen komen in een lening, dat zijn burgerlijke zaken.
oplichting is dat niet
lasterlijke aangifte evenmin

january_song
Topic Starter
Berichten: 48

#52 , 12 apr 2015 09:56

mijn klacht staat genoteerd als "misbruik van vertrouwen" waarin de lening die niet terug betaald wordt, oplichting van haar vliegtuigmaatschappij staat

ik vraag me of mevrouw gaat moeten betalen voor valse aangifte te doen? dat is pas geldverspelling voor de gemeenschap.

wordt iemand die en een enkel ticketjes koopt richting buitenland geregistreerd ook voor kleine misdrijven? ik vrees van niet..

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#53 , 13 apr 2015 09:37

Valse aangifte is inderdaad strafbaar. Als mevrouw echter naar het buitenland is, en het enige dat haar kan aangewreven worden is uw klacht en die van de vliegtuigmaatschappij, is er veel kans dat het parket beslist hier niet mee verder te gaan.

Maar het is in ieder geval goed dat je aangifte gedaan hebt. You never know. Als ze later opnieuw naar hier komt en nog mensen oplicht, hangt ze misschien wel...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38602

#54 , 13 apr 2015 15:27

Het zou pas oplichting zijn als het aan de elementen van oplichting zou voldoen.
Elfri geeft een goede omschrijving.
Pas indien u andere partij in een AS de zaak zou terugvragen en dat gebeurd niet krijgt men een 'begin van bewijs'
http://elfri.be/oplichting" onclick="window.open(this.href);return false;

Persoon staat zo wie zo geregistreerd voor 5 jaar in Algemene Nationale Gegevensbank.
Mocht parket ook navraag doen in Canada en of in buurlanden 'kan' dat daar mogelijk ook gevolgen hebben ...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#55 , 13 apr 2015 16:36

Denk niet dat er veel inkt zal vloeien als je aan iemand 100 euro geeft met een verliefde kop.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38602

#56 , 13 apr 2015 22:41

In een zaak die ik ken was het € 200 maar er waren nog andere feiten en team Ecofin van de lokale recherche moest persoon ook nog hebben voor andere zaken.
Was in dezelfde stad

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#57 , 13 apr 2015 23:42

In deze zaak hoe het TS uitlegt, en over geen enkel bewijsstuk beschikt dat hij opgelicht is, is er niets strafbaar te bewijzen. Ons rechtssysteem kan enkel iemand veroordelen op grond van bewijsvoering.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#58 , 14 apr 2015 09:49

Misschien deze avond eens naar telefacts kijken, dat gaat over duizenden euro's waar politie of gerecht nog niets aan doet. En dit met staal harde bewijzen.

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-haal ... tent=regio" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

january_song
Topic Starter
Berichten: 48

#59 , 16 apr 2015 14:09

"sloeberken".. hou het AUB on-topic.

Ik begrijp uw manier van denken ergens, maar oplichting is oplichting.

Misbruik van vertrouwen is misbruik van vertrouwen. Valse aangiftes doen is een valse aangifte doen. etc etc.

Als bankier zijnde zou is het raar dat u nogal graag naar beneden afrond, in een duister geval van een lening die niet terugbetaald werd. Als gaat het hem maar over een paar tientallen euro's.

Als u dit verloren tijd/moeite/verlies van gemeenschapsgeld vindt, denken u en ik in een totaal verkeerde richting. Graag zou ik hebben dat u uw persoonlijke mening over de duizenden euro's e.d. in een ander topic verderzet, en zou graag uw mening daar verder lezen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#60 , 16 apr 2015 15:51

En dat allemaal voor amper 120 €. Hou volgende maal uw verliefde kop erbij, dan valt zo iets misschien niet meer voor
Dat heeft hier al meer dan 120 € aan stroomkosten gekost aan de leden om op uw post te reageren en een zinnig antwoord te geven.
Laatst gewijzigd door mava105 op 16 apr 2015 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”