BA rekeningencommissaris

An Darcy
Topic Starter
Berichten: 79

BA rekeningencommissaris

#1 , 12 jul 2014 10:13

Hallo allemaal!

Graag jullie mening omtrent de nut van een B.A. verzekering voor de functie van rekeningencommissaris.
Moet het op mijn privé kosten gebeuren of moet het op kosten van de VME?
Ik ben door de AV onlangs voor die functie aanvaard maar bij mijn weten is er geen B.A. verzekering afgesloten om de eventuele schade aan de VME te dekken. Ik zou de eventuele schade persoonlijk niet kunnen betalen.
Het is niet omdat ik die functie in opdracht van de VME zal uitoefenen dat ook mijn aansprakelijkheid gedekt is. Of wel?
Kan er een uitbreiding van de BA luik van de blokpolis gedaan worden? De VME zou dan als tegenpartij moeten beschouwd worden, denk ik...
Ik heb al de vraag naar de syndicus gestuurd maar nog geen antwoord gekregen, en moest het zijn dat er geen dekking komt voor mijn B.A. dan overweeg ik af te zien van de "eer".

Alvast bedankt voor jullie advies.
An Darcy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 12 jul 2014 13:34

Het is een aparte verzekering. U kunt het afsluiten van dergelijke verzekering eisen als voorwaarde voor het aanvaarden van de functie.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

An Darcy
Topic Starter
Berichten: 79

#3 , 13 jul 2014 11:23

@roharro
Zeer vriendelijk bedankt voor uw advies.

Reclame

An Darcy
Topic Starter
Berichten: 79

#4 , 24 jul 2014 11:19

Tot nu toe heb ik geen antwoord van de syndicus gekregen.
Ik vind dat het is de VME die zo'n BA verzekering moet afsluiten en de premie betalen,
aangezien het is in hun opdracht dat de rekeningencommissaris zijn functie uitoefent.

Waarschijnlijk ga ik afzien van de "eer".

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”